Kontaktirajte nas

Glasba

Mitja Prezelj: “Virtualni koncerti niso finančno vzdržni” INTERVJU

Objavljeno

V redu

Glasbena industrija in s tem scena,  je v taki krizi kot verjetno še nikoli. Že dobro leto se ne dogaja nič. Ni koncertov, ni festivalov, ni dogodkov. Profesionalni glasbeniki so na robu preživetja, prave pomoči in upanja pa ni.

Vsi imamo radi glasbo, vsi hodimo na koncerte, veselice, če tako na splošno rečem, zdaj je pa na prvi pogled videti kot, da je vsem vseeno.

Mitja Prezelj, dolgoletni in nepogrešljivi člen vsega, kar se na sceni dogaja in tudi član Gospodarsko interesnega združenja koncertnih organizatorjev Slovenije, je med najbolj aktivnimi »borci« tudi zdaj. Kaže, da je večini res vseeno, kaj se dogaja, ste v vsem tem času sploh uspeli dobiti kakšen upanja vreden odgovor na vprašanje kako naprej?

Od začetka krize se trudimo, da bi dobili kakšen urnik odpiranj ali vsaj semafor, kjer bi bili nedvoumno podani pogoji za odpravo ukrepov. Naš sektor se ne more zagnati preko noči, kot gostinski lokali, frizerji in skorajda vse storitvene dejavnsoti. Naš minimalni zagonski čas je od treh do šestih mesecev. Zdaj niti ne vemo na katero obdobje naj prestavimo koncerte iz leta 2020 niti kdaj bi lahko imeli nove koncerte. Veliko bi nam pomagala poroštvena shema, saj bi nam omogočila načrtovanje novih koncertov brez strahu, da bi zaradi njih utrpeli nove izgube in posledično zaprli dejavnost. Naš predlog poroštvene sheme so sprejeli na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo. Oblikovali so ga v zakon, ki ga bodo predlagali vladi in če ga ta sprejme, ga mora potrditi še Državni zbor. Poleg poroštvene sheme smo predlagali tudi zagotovitev zagonskega kapitala s katerim bi laže ponovno vzpostavili dejavnost in začeli generirati lastne prihodke.

Jan Plestenjak (foto; Mediaspeed)

Vemo, da v stiski niso le glasbeniki, izvajalci, ki so na odru, gre za celotno glasbeno industrijo, ki je nujno potrebna, da oder sploh stoji. Imate morda podatek za kako veliko finančno škodo gre, če govorim o izpadu za zadnje leto.

V letu 2019 je bilo prek vodilne platforme za prodajo vstopnic – Eventim, prodanih 1.680.000 vstopnic za koncertne dogodke po povprečni ceni 24 EUR, kar znese 40.320.000 EUR. Upad je 90%, kar pomeni da je ocena letošnjega upada prihodkov prek Eventima 36.288.000 EUR. Glede na delež sistema Eventim pri prodaji vstopnic v Sloveniji  ocenjujemo, da je izpad dohodka med 80 in 100 milijonov Evrov.

Na podlagi zbranih informacij organizatorjev (društev in zavodov), ki producirajo občinske, študentske, korporativne, zasebne (poroke, praznovanja, pogrebi…) in podobne glasbene dogodke,  je izpad iz tega naslova prav tako med 80 in 100 milijonov Evrov. Tu gre samo za izpad prihodka od koncertov oz glasbenih nastopov, niso pa všteti izpadi dohodka iz drugih virov,ki so neposredno povezani s koncerti, kot je prodaja majic in nosilcev zvoka na koncertu, izpad sponzorskih sredstev itd.

Na podlagi zbranih podatkov in vzorčne primerjave z anketo, ki kažejo na 90% upad prometa, ocenjujemo, da je izpad v koncertni dejavnosti med 160 in 200 milijoni Evrov.

Seveda ne gre le za finančno škodo, gre za stisko, preživetje. Morda veste kakšno je realno stanje, koliko vaših kolegov išče službo, jo je celo že zamenjalo, kaj o prihodnosti razmišljate vi?

Usoda glasbenikov in vseh ostalih zaposlenih v glasbenem sektorju je zelo raznolika. Nekateri so našli nove poklice ali službo, drugi so šli za kruhom v tujino.  Nekateri glasbeniki so začeli poučevati, drugi prodajajo svoje instrumente. Tistim, ki imajo urejen status deloma pomaga mesečni temeljni dohodek. Z dolžino trajanja ukrepov pa se problemi še povečujejo in počasi bomo prišli do točke preloma, ko bodo problemi postali nerešljivi in takrat se bodo začeli osebni bankroti, stečaji firm in opustitev dejavnosti.

Siddharta

Ne gre zgolj za finančno stisko, vsi vemo, da je glasba kot taka tudi neke vrste čustvena podpora, da so glasbeniki v večini zelo čustveni in odprti ljudje in da je prav zato med glasbeniki, če gledamo na splošno na svetovnem nivoju veliko čustvenih stisk, tudi samomorov. Tudi zaradi tega je potrebno upanje in nek načrt, luč na koncu tunela. Vam je kdo prišel naproti?

Urnika odpiranja, kot je omenjeno zgoraj, še nimamo in kot kaže ga bomo težko dobili. Nihče se namreč noče izpostavljati z napovedmi kakšna bo situacija v prihodnjih mesecih. Ministrstvo za kulturo molči in očitno ne zaznava nobenega problema. Način komuniciranja odločevalcev tudi ni v prid težki psihološki situaciji, saj ukrepe in prepovedi predstavljajo kot neke vrste dopust, lenobno poležavanje pred televizorji. Preprosto ne razumejo, da če glasbeniku prepoveš igranje uničuješ njegovo ustvarjalnost in s tem samo bit njegovega obstoja. Če v kratkem ne pride do sprememb, je glasbenemu sektorju namenjena usoda »umiranja na obroke«, če parafriziram Torkarja.

Slišati je vas in še nekaj vaših kolegov, da opozarjate, situacija je alarmantna, kaj pa npr založbe, ki so neke matične hiše izvajalcev in institucije, ki na nek način zaradi vas in od vas tudi živijo, npr. kolektivne organizacije, vas kdo podpira, pomaga, se je kdo oglasil?

Ves čas sodelujemo s SIGIC –om, ki je tudi del Koalicije glasbenega sektorja. Tudi z založbami imamo dober odnos, vendar imajo le te drugačen poslovni model in posledično malce drugačne probleme kot mi. Kolektivke pa se zaenkrat niso oglasile in niso izrekle podpore našim predlogom za ohranitev glasbenega sektorja.

So lahko novodobni virtualni koncerti vir preživetja za celotno glasbeno industrijo?

Nikakor, virtualni koncerti  niso finančno vzdržni, razen nekaj res redkih izjem. V povprečju prinašajo izgubo – če seštejemo prihodke vseh virtualnih koncertov in  jim odštejemo vse stroške, je celota globoko v minusu. Rešitev tudi ne morejo biti, če pomislimo da je izpad v koncertni dejavnosti med 160 in 200 milijoni evrov – takega izpada se ne da kar tako  nadomestiti, sploh pa ne v roku enega leta. Poleg tega potrebujejo malce drugačne podporne dejavnosti kot živ koncert.

Naslovna fotka: Victory

Glasba

Raay in Marjetka Vovk sporočila, da sta presrečna

Objavljeno

V redu

Avtor

Par sta tako zasebno kot tudi na glasbenem področju in očitno jima povsod gre več kot odlično.

Priljubljeni duo Maraaya, ki ga sestavljata zakonca Marjetka Vovk in Aleš Vovk – Raay, imata velik razlog za slavje. Njuna pesem Dobr’ gre, očitno res zelo dobro gre v ušesa, saj je trdno zasidrana na prvem mestu SLO TOP 50.

»UAAAAAU!! 🤘🤘🌞 Ne zgodi se velikokrat! 🥳🥳Največkrat predvajana pesem pri nas med vsemi skladbami je najina DOBR’ GRE! Presrečna, ponosna, na polno motivirana in hvaležna do neba!❤️❤️❤️Hvala vsem! ,« sta ob uspehu njune pesmi, ki je prehitela tudi tuje izvajalce na družbeno omrežje Instagram zapisala glasbenika. Navdušenja seveda nista skrivala.

Foto: Facebook

NADALJUJTE Z BRANJEM

Glasba

Petar Grašo sredi Splita v objemu zaljubljene temnolaske

Objavljeno

V redu

Avtor

A le v videospotu za pesem, ki sta jo ustvarila velikana hrvaške glasbene scene, Petar Grašo in Tonči Huljić. Združila sta moči in čez noč osvojila srca v regiji.     

“Inamorana” je nova uspešnica Tončija Huljića in Petra Graše. Po desetih letih sta glasbenika, ki sklepata tesno prijateljstvo, spet združila moči in ustvarila hit. 

Petar, ki komaj čaka novi album je dejal: “Tončijev projekt Madre Badesse sem vzljubil že ob prvem poslušanju in vesel sem, da sem bil in sem ostal del te zgodbe. Nisem glasbenik, ki je nagnjen k duetom, a sodelovanje s Tončijem je že dolgo ni uradno sodelovanje ampak globoka prijateljska naveza, gre torej za skupno idejo dveh prijateljev “.

Inamorana, zaljubljena je lepa in melanholična pesem, a tudi lepa zgodba o minevanju časa in o potrebi po zaljubljenosti” razlaga Tonči in nadaljuje: “Grašin album je trenutno v končni fazi in ker sva v studiu nenehno skupaj, sem vsake toliko zapel, kar sem mu napisal in s tem stvar pokvaril, on pa je na vsak način hotel zapeti nekaj, kar sem napisal zase in tako sva se našla na pol poti “.

Velikana hrvaške glasbene scene, Petar Grašo in Tonči Huljič si delita tudi ljubezensko zgodbo v videospotu, ki so ga posneli v starem delu čudovitega Splita.

Foto: Croatia Records

NADALJUJTE Z BRANJEM

Glasba

Nino Ošlak: “Treba je živeti tukaj in zdaj”

Objavljeno

V redu

Avtor

Nino Ošlak predstavlja svežo uspešnico ‘KO SI Z MANO‘ in svoj že 15. video, ki je, kot pravi akademski glasbenik, pravi ‘mali’ glasbeni film.

Nino Ošlak po 3 samostojnih albumih in številnih radijskih uspešnicah, zdaj predstavlja novo, energično pesem ‘KO SI Z MANO‘. Za živahno skladbo, z Ninovim značilnim elektro-pop zvokom, je glasbenik posnel prav poseben videospot. Skupaj z ekipo režiserja Luka Blatnika je video podoba nastajal skoraj leto dni, snemali pa so v vseh letnih časih. 

Pesem ‘KO SI Z MANO‘ nosi iskreno in močno sporočilo o tem, da je treba živeti tukaj in zdaj, za lepe trenutke in jih uživati v vsej svoji polnosti. Za tiste trenutke, ki nam v življenje vlivajo barve, nam ustavljajo čas…“o novi pesmi pravi Nino.

Pevec, avtor in producent, ki piše glasbo tudi za druge glasbene kolege, verjame, da je to ena njegovih najboljših pesmi v karieri. Zato si je še toliko več časa vzel za pripravo video-zgodbe, ki pa je pravzaprav pravi ‘mali’ glasbeni film:

Nisem še snemal produkcijsko tako velikega video projekta in sem zelo vesel, da nam je uspelo. Kljub drugačnim časom in razmeram. Snemali smo skoraj 20 dni, malo v prestolnici, na Gorenjskem, Štajerskem… Vedno znova sem presenečen koliko lepote premore naša lepa dežela. Vsakdanje trenutke veselja, sreče ob malih pozornostih, smo ujeli v res lepo glasbeno-video zgodbo nove pesmi KO SI Z MANO“.

Foto: Tilen Klinc

NADALJUJTE Z BRANJEM

POPULARNO