Kontaktirajte nas

Življenjski Stil

Kako ostati aktiven in zdrav?

Objavljeno

V redu

Odlašanje je lahko zelo mamljivo, ko gre za telesno aktivnost! Vsak izgovor se lahko zdi opravičen: premalo časa, preveč dela, otroci so bolni… Obstaja veliko tehtnih razlogov, zakaj se je dobro začeti bolj posvečati svojemu zdravju in počutju. Toda v nekem trenutku mora “jutri” postati “danes”! Tu je nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali, da se premaknete z mrtve točke in izboljšate svoje zdravje!

Poiščite pravo motivacijo

Obstaja lepo število število možnosti, s katerimi lahko ponovno svoje telo spravite nazaj v dobro formo in ko se lotite tega podviga, ni dovolj samo reči “želim biti zdrav”. To je preveč nejasna izjava. Natančno si namreč morate postaviti cilj in določiti razloge zakaj želite ostati zdravi! Prvi mesec po vaši odločitvi lahko vse teče gladko, toda ko življenje zaide na druge poti, se morate spomniti, zakaj točno se trudite. Je to zato, ker ste utrujeni zaradi posledic prekomerne teže, in se ne morete igrati s svojim otrokom? Ste utrujeni od bolečin v nogah? Ali pa je morda nekdo v vaši družini doživel srčni infarkt in ne želite iti skozi enako stvar? Vse to so lahko dobri razlogi za motiviranje samega sebe.

Pripravite si akcijski načrt

Razumeti morate razliko med cilji in rezultati. Rezultat je izguba teže 5 kg; To ni cilj. Eden od ciljev, ki si ga zastavite naj bo osnova za vaš akcijski načrt, ki si ga morate narediti. Najprej si poglejte svoj urnik in razmislite, kaj lahko (in bi morali) odstranili iz svojega urnika, da pridobite čas za telesno aktivnost. Izklopite Facebook in svoja druga socialna omrežja. Izklopite televizor in si organizirajte odmore za trening, tako da imate denimo trikrat na teden 30-minutni sprehod. Odložite tisto, kar ni dobro za vas, in naredite tisto, kar v vaše življenje prinaša nekaj pozitivnega.

Izberite dejavnosti, ki jih imate radi

Izberite športno aktivnost, ki jo imate radi / Foto: SHUTTERSTOCK

Lahko pričnete z jogo ali kolesarjenjem, ampak če tega nimate radi, to početje ni smiselno. Prej ali slej boste obupali. Če želite ostati aktivni, morate vaditi telesne dejavnosti, ki jih imate radi in katere si želite ponavljati čim pogosteje! Bolj ko se zabavate, bolj boste motivirani za vadbo. Pomislite na dobro počutje po opravljeni omenjeni dejavnosti! Ne odlašajte in vztrajajte dokler ne najdete tiste vrste športne aktivnosti, ki vam ustreza.

Vadite ves dan

Najboljši način, da ostanete aktivni v vsakdanjem življenju, je, da vadbo vključite v svojo rutino. Na primer naredite nekaj počepov med odmorom ob 10:00. Nimate premora? Kaj čakate? Odmor vsakih 90 minut poveča vašo produktivnost! Pojdite v šolo z otroki, namesto da se vozite (če je njihova šola oddaljena manj kot 15 minut hoje). Poizkusite to narediti že jutri in takoj boste videli koristi za zdravje.

Vadite z drugimi ljudmi

Partner za vadbo je odličen način, da ste bolj fizično aktivni. Vadbeni partner vas lahko motivira in navdihne pri doseganju ciljev. Skupna vadba je tudi odličen način za krepitev odnosov in navezovanje novih stikov. Vprašajte družinskega člana, prijatelja, soseda ali kolega, če se morda oni želijo pridružiti vašemu načrtu, da bi bili bolj aktivni. Če tega ne želijo, lahko s prijatelji najdete ljudi, ki so že vključeni v neke športne dejavnosti, katere želite preizkusiti! Prijetno boste presenečeni!

Življenjski Stil

Vesela novica: Na tisoče Slovencev bo prejelo 500 evrov!

Objavljeno

V redu

Avtor

Preverite, najbrž ste med njimi tudi vi.

Če spadate med tiste srečneže, ki so ali pa še bodo med 1. januarjem 2020 in 15. 6. 2022, postali starši, se boste razveselili enkratnega solidarnostnega dodatka za novorojence v višini 500 evrov.

Enkratni solidarnostni dodatek za novorojence v višini 500 evrov prejme starš oziroma posvojitelj za otroka, ki ima stalno prebivališče v Sloveniji in je rojen od 1. januarja 2020 do 15. 6. 2022. Izplačila centri za socialno delo izvajajo po uradni dolžnosti v treh mesecih po rojstvu, kar pomeni, da posebne vloge ni potrebno vlagati.

Enkratni solidarnostni dodatek za novorojence se ne šteje v dohodek pri uveljavljanju pravic po predpisih, ki urejajo pravice iz javnih sredstev, razen pri izredni denarni socialni pomoči.

Zakon o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (PKP7), ki je začel veljati 31. 12. 2020, prinaša nabor enkratnih solidarnostih dodatkov, ki sodijo v pristojnost ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (MDDSZ). Med njimi tudi enkratni solidarnostni dodatek za novorojence, obvešča Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

To se nabira na naših brisačah, če jih ne menjamo redno

Objavljeno

V redu

Avtor

Razumljivo je, da domnevate, da je vaša brisača čista, ker jo po tuširanju uporabite in posušite. Saj ste jo uporabili sveže umiti. Toda dermatologi se s tem ne bi strinjali.

Brisače uporabljamo večkrat na dan in gotovo ste se spraševali, kako pogosto jih morate zamenjati, pa tudi, ali je higienično, če jih uporabljate iz dneva v dan. Razumljivo je domnevati, da je brisača čista, ker jo po tuširanju uporabite.

Toda naša koža nikoli ni popolnoma brez mikroorganizmov in tako lahko končajo na brisačah. Mikrobiologi in dermatologi so odkrili, kako pogosto moramo menjati brisače.

Vsakdo ima na površini kože bakterije, viruse in glive, kar se morda sliši nekoliko zaskrbljujoče, vendar je povsem normalno. Pravzaprav ti mikroorganizmi tvorijo mikrobiom vaše kože, ki vas ščiti pred patogeni, zato se morate dejansko počutiti varne, ker jih imate.

Vsakič, ko se posušite z brisačo, prenesete te mikrobe v material skupaj z vlago in odmrlimi kožnimi celicami. Vaše kožne celice in vlaga so v bistvu hrana za mikrobe in jim omogočajo razmnoževanje. Medtem, ko vaša koža proizvaja kisline, ki preprečujejo rast mikrobov več, kot jih potrebujete, vaše brisače nimajo te sreče. Torej, če vaše brisače ostanejo vlažne in vsebujejo kožne celice, se lahko ti mikrobi naselijo.

Redno menjajte brisače. (foto: Shutterstock)

Obsežnih raziskav, ki bi natančno odgovorile na vprašanje kako pogosto moramo menjati brisače ni, vendar strokovnjaki priporočajo menjavo brisač približno enkrat na teden, da bi se izognili kopičenju in razmnoževanju mikroorganizmov. Če uporabljate brisačo, ki začne smrditi, je vonj verjetno posledica razmnoževanja organizmov in jo takoj zamenjajte. Prav tako je pred ponovno uporabo najbolje, da se brisača popolnoma posuši, sicer bo vlaga omogočila rast mikroorganizmov. Skratka, verjetno ne boste čutili večjih škodljivih učinkov ponovne uporabe brisače po nekaj dneh, je pa pametno, da jo dovolj pogosto zamenjate.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

KOLUMNA: Sem deklica za vse, na koncu tudi koš za smeti!

Objavljeno

V redu

Avtor

Naveličana in razočarana sem. Vsi bi radi nekaj od mene, to tudi dobijo. Vsi se s težavami obračajo name, iščejo nasvet, pomoč, tudi, če gre zgolj za uslugo pri kakšni praktični stvari in vedno se odzovem. Včasih se počutim, da sem deklica za vse in na koncu tudi koš za smeti.
Poslušam, pomagam, naredim, kar le lahko. Vedno sem pri roki in se odzovem, skočim in pomagam, brišem solze, urejam papirje, predlagam diete, kupujem kozmetiko in vračam nasmeh. Vendar vse bolj ugotavljam, da ob vsem tem, mene ni.
Nihče od teh ljudi, ki jim stojim ob strani, nobena od teh prijateljic, znank, me nikoli ne vpraša kako sem? Ne pokliče razen kadar je drama ali panika. Ne pokliče, da bi vprašala kako si? Ne pokliče, da bi rekla, ej a kaj potrebuješ, greva na en čvek.
Izkoristi, odvrzi do naslednje panike, ko te bom spet potrebovala, samo to je. Vse bolj to premlevam zadnje čase, počutim se slabo, dobesedno zavrženo in sploh ne vem kaj naj storim? Vem pa, da bom verjetno spet skočila na prvi klic.

Razočarana gospodinja

Ste se v izpovedi Razočarane gospodinje našle tudi ve, drage dame? Imate morda koristen nasvet? Spodbudno besedo? Karkoli, da se bo počutila bolje? Zapišite svoje razmišljanje v komentar na naši Facebook strani!

Odgovarja Urša Mravlje
Aromatica Slovenija


Diplomirana aromaterapevtka, strokovnjakinja za odnose z javnostmi, glasbena producentka, radijska in TV voditeljica ter izkušena ženska z zdravim smislom za humor

Glede na to, da ste to zapisali, vam dobro gre. Gre v pravo smer, saj ste spregledali. Ne dovolite več. V bistvu vas to, kljub temu, da iskreno radi pomagate, na koncu obremenjuje. Verjamem, da ne preračunavate v smislu, aha, 2 x sem ji pomagala, naj še ona 2 x meni, a vidite, da v resnici ne obstajate razen, ko vas potrebujejo in izkoristijo. To pa ni dobro, ker vas več kot očitno to boli. Ne dovolite si več. Vsakič se najprej vprašajte, moram ali želim? Odzovite se le na želim. Počasi bo šlo v pravo smer in počasi se bo tudi skristaliziralo s kom boste ostali v prijateljski navezi, kdo si bo pa našel drugo žrtev.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

 

 

Zadnje novice

Kategorije

OGLASI

POPULARNO

sidereals