Kontaktirajte nas

Življenjski Stil

Kako ohranimo rutino?

Objavljeno

V redu

V času velikega stresa vam lahko vzdrževanje rutine pomaga, da se počutite bolj organizirano in nadzorovano. Rutina je lahko v vsakem trenutku pomoč, še posebej, če poskušate vzpostaviti zdrave navade.

Motnje, ki jih povzroča pandemija COVID-19, so dramatično spremenile rutine mnogih ljudi, zaradi česar se je veliko težje spopasti s stresom, ki ga ljudje občutijo.

Obstaja nekaj načinov, kateri lahko postanejo vaš del vsakodnevne rutine

  • Bodite aktivni in redno telovadite vsak dan.
  • Poskrbite, da imate dovolj spanca.
  • Redno jejte zdrave obroke.
  • Postavite si dosegljive cilje.
  • Trudite se ostati pozitivni.
  • Pripravite se na izzive, vendar ne razmišljajte o dejanjih, katerih ne morete nadzirati.
  • Bodite v stiku s prijatelji in družinskimi člani.
  • Vzemite si čas za dejavnosti, v katerih uživate.

Naredite si svoj seznam

Naredite si svoj seznam / Foto: SHUTTERSTOCK

Koristno je sestaviti seznam dejavnosti, katere običajno počnete čez dan. Vključite vse, od dela do priprave obroka in hišnih opravil. Ko spoznate osnovne naloge, ki jih morate opraviti, lahko ustvarite splošni pregled, kaj boste primorani narediti vsak dan, da ostanete na pravi poti.

Stres lahko oteži koncentracijo. Opisovanje teh dnevnih dejavnosti vam bo pomagalo, da se osredotočite na tisto, kar je pomembno.

Čeprav je pomembno, da naredite vse, zagotovo lahko poiščete stvari, katerih se boste veselili, ali si boste morda ogledali najljubšo TV-oddajo ali pa pokličete prijatelja. Če te majhne nagrade postanejo del vaše rutine, lahko ostanete optimistični in osredotočeni, na naloge, ki vam morda niso tako všeč.

Ugotovite, kaj deluje za vas

Ali je bolje imeti strukturiran dnevni urnik ali le splošen seznam opravil? Nekaterm uspeva zelo struktuiran dnevni urnik, ki opisuje dejavnosti v določenih časovnih obdobjih, medtem ko se drugi lahko spopadejo s šibkim seznamom stvari, ki jih je treba opraviti čez dan.

Kako se odločite, kateri pristop je pravi za vas? 

Doseganje ciljev / Foto: SHUTTERSTOCK

Razmislite o svojih motivacijah in kaj morate storiti. Če je nekaj pomembnega in je potrebno storiti na določen dan, boste morda morali to vključiti v svojo rutino in ta čas izkoristiti, da se prepričate, da vam bo uspelo.

Na začetku se zdi, da je težko. Verjemite, kjer je volja je tudi cilj.

NADALJUJTE Z BRANJEM
Kliknite za komentar

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Življenjski Stil

Presenečenje: Toliko časa ženske preživijo pred garderobno omaro

Objavljeno

V redu

Avtor

Vam je stavek »Saj nimam nič za obleči!«, kaj znan?

Mislite, da je lahko sprejeti tako težko odločitev, kot je, kaj obleči? Če ste moški, boste prikimali. Ženske pa boste seveda odkimale, saj veste, da to ni niti malo lahko. Pomembno je, da nam bo vroče ali da nas ne bo zeblo, ali je barvna kombinacija pravilna, ali se krilo ujema z uhani in tako dalje in tako dalje … Cela znanost! In ko enkrat ugotovimo, da je to dejansko cela znanost, potem nas raziskava o tem, koliko časa ženske namenijo načrtovanju, kaj bodo oblekle, sploh ne preseneti.

In kaj je pokazala raziskava?

Ženske v povprečju kar štiri mesece svojega življenja zapravijo s tem, ko razmišljajo, kaj bodo oblekle za v službo, za na zabavo, za v kino, itd. to pa je v povprečju 14 minut na dan ali dva dni in pol na leto.

Kar 76 odstotkov vprašanih ženska pa je priznalo še, da so zaradi tega pod stresom in da se zelo težko odločijo, kaj obleči.

Pa vi, koliko časa namenite izbiri garderobe?

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

5 enostavnih motivacijskih nasvetov za zgodnje prebujanje

Objavljeno

V redu

Avtor

Za nekatere ljudi je prebujanje zgodaj tako naravno kot dihanje – na njihovo srečo, jim vstajanje zgodaj ne predstavlja nekega posebnega problema.

Toda za mnoge druge, zbuditi se zgodaj je skoraj nemogoča misija. Če ste med njimi, ne obupujte.  S pomočjo spodnjih motivacijskih nasvetov, lahko veliko naredite, da si olajšate vaš začetek dneva, se zbudite zgodaj spočiti in pripravljeni, da z nasmehom vstopite v nov dan. 

Zbudite se v pravem okolju

Verjeli ali ne, a način, kako vaša soba v kateri spite izgleda, lahko pomaga ali ovira vašo sposobnost, da se zbudite zgodaj.

Razmetana in nepospravljena soba vas bo na splošno “navadila”, da se ne zbudite zgodaj, saj se nekje v sebi zavedate, da soba potrebuje čiščenje in se boste s to nalogo morali slej ali prej spopasti.

Ko pa se zbudite v čisti sobi, vas lahko že samo pogled nanjo napolni s pozitivnimi občutki in vas spodbudi, da z veseljem vstopite v novo jutro. 

Dajte si dober razlog, da se zbudite zgodaj

Zbudite se zgodaj

Zbujanje zgodaj prinese takojšnje koristi, kot so boljše zdravje, več časa, ki ga lahko porabite za stvari, ki jih želite početi, in večjo produktivnost. Dajte si deset minut, da razmislite o vseh pozitivnih razlogih, da se zbudite zgodaj in morda boste odkrili, da je le teh lahko veliko. Poskusite na te pozitivne razloge pomisliti takoj ko se zjutraj zbudite in videli boste, da boste kar z veseljem vstali iz postelje.

Privoščite  si najboljši spanec, ki si ga lahko

Eden od pogostih razlogov, zakaj se ljudje težko zgodaj zbudijo, je preprosto zato, ker so premalo časa spali, če pa so že spali – pa spanec ni bil dovolj kvaliteten.

Da bi imeli čim bolj kvaliteten spanec, najprej skušajte spremeniti vašo spalno rutino in čas, kdaj se običajno odpravite spat. Bi šli morda lahko spat bolj zgodaj?

Lahko stvari, kot so recimo branje novic, gledanje televizije, težki pogovori s prijatelji po telefonu in zadeve, ki jih morda običajno počnete pred spanjem, premaknete bolj nekam v sredino dneva?

Privoščite si toliko spanca, kot ga potrebujete. To se razlikuje od tega, da čez dan delate, kot bi bili avtomatizirani in nato spite cel dan samo zato, ker želite in ne zato, ker vaše telo zahteva počitek in sprostitev. Motivirati se, da se zbudite zgodaj, je lažje, ko vaše telo ne hrepeni po nasprotnem. Ne skušajte spati na silo.

Spite učinkovito

Vaše spanje bo veliko bolj kakovostno, če čez dan, v službi niste preveč premlevali težkih odločitev, ali pa če niste “pod preprogo pometli” težav doma in jih pustili nerešene. Težave skušajte reševati takoj, ko se pojavijo in jih ne prekladajte za kasneje. Lahko ste prepričani, da jih bo vaša podzavest prinesla s seboj v vašo posteljo.

Definitivno je pomembno tudi to, kje spite. Poskusite si narediti vaše ležišče udobno, kar se le da. Posteljnina naj bo vedno sveža in čista, preuredite sobo ali pa si privoščite klimatsko napravo – zaradi vseh teh dejavnikov boste bolje spali.

Nagrada in kazen

Najprej se osredotočimo na nagrade. Spomnite se, kako ste bili, kot otrok nagrajeni s strani vaših staršev in učiteljev ter ste, ko ste naredili kaj dobrega dobivali bonbone ali v šoli štempiljke? 

Kaj, ko bi podoben sistem nagrajevanja uporabili zato, da sami sebe motivirate, da bi bolj zgodaj vstajalli?

Da bi sistem nagrajevanja deloval dobro, morate vpeljati tudi kazen za primer, če zjutraj ne želite zlesti iz postelje in si pravite tisti “Ahh, še malo…”.

Ko vpeljujete metodi nagrajevanja in kazni ne iščite nobenih izgovorov. Ne skušajte racionalizirati svoje lenobe in ne iščite nobenih izgovorov. Če se obljubljenega ne boste držali – sledijo posledice in kazen, če pa se boste pa sledi nagrada. Le tako bo sistem dobro deloval. 

Poiščite si partnerja

Poiščite si partnerja

Poiščite nekoga, ki ima prav tako težave z zgodnjim vstajanjem in ki prav tako želi spremeniti te svoje navade. Tako bosta lahko drug drugega motivirala in si stala ob strani, ko stvari ne bodo potekale ravno tako, kot bi morale. V dvoje bosta lažje dosegla cilj, kot če na vpeljevanju nove spalne rutine dela samo ena oseba. Bodita drug drugemu osebna jutranja budilka in osebna motivatorja. Pa saj veste, v dvoje gre lažje.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

KOLUMNA: Spletni statusi postajajo zgodovinski dokaz moči spletnih omrežij

Objavljeno

V redu

Avtor

Z neutemeljenim spletnim modrovanjem ne pišete le statusov. Se zavedate, da se tukaj in zdaj piše zgodovina, na katero nekoč mnogi ne bodo ponosni?

Medtem ko zdravstveni strokovnjaki bijejo bitko z virusom in si prizadevajo rešiti človeštvo, propaganda nezaupanja v stroko ustvarja sedanjosti nevarno družbo. Če je v črno belih časih znanje premagalo bolezen, se zdi, da v moderni dobi nevarno stremimo k temu, da bo del družbe do zadnjega preganjal čarovnice in onemogočal ekipno osvojitev skupnega cilja.

Če ne prej, bo tedaj, ko bomo stremeli v pogorišča, jasno, kako nevarno je lahko širjenje lažnih novic, hranjenje teorij zarote, opogumljanje sebe in podobno mislečih z  neutemeljenimi, škodljivimi komentarji in nenazadnje, koliko škode je naredila svoboda govora, ki vsakomur, ki za silo obvlada uporabo tipkovnice, dopušča megalomansko kričanje po spletu in spodkopavanje znanstvenih dognanj največjih strokovnjakov iz vsega sveta.

Veste, ko bo zgodovina napisana in vtisnjena v korenine, o njej ne bodo pripovedovale le knjige, učitelji v polnih šolskih učilnicah, videovsebine spletnih kanalov in časopisni stolpci pozabljenih novic. O tem, kako se je odvijala bitka s koronavirusom, bodo pričale tudi osebne objave navadnih ljudi na družbenih omrežjih. Če bodo torej med spletnimi zidovi ostali zapisi, ki so v imenu bitke za svobodo rušili reševanje ljudstva, bodo imeli naši zanamci jasen vpogled na posledice moči spletnih omrežij.

Kdo ve, morda pa se bomo iz tega še kaj naučili. Ali pa tudi ne … Bi bila pa nemara bitka z virusom za mnogo odtenkov lažja, če bi virtualnemu svetu pomahali v slovo, prenehali preganjati imaginarne pošasti in se pričeli zavedati, da brez odrekanja, brez žrtvovanja ugodja in brez skupinskega dela žal ne bomo slavili zmage. Vsaj takšne ne, kjer se nam pod nogami ne bodo kotalili okostnjaki …

Foto: Pixabay.com

NADALJUJTE Z BRANJEM

POPULARNO