Zakaj jemo, ko nismo več lačni?

Medtem ko vsak dan beremo raziskave o prehrani, ima veliko ljudi težave z zdravo prehrano in ohranjanjem kondicije. To je zato, ker tudi če vemo, kaj jemo, obstajajo dodatni dejavniki, kateri vplivajo na to, koliko in kakšno hrano zaužijemo. Eden izmed teh dejavnikov je stres, ki je povezan s povečanim čustvenim prehranjevanjem. Čustveno prehranjevanje ima veliko vzrokov. Spodaj je nekaj glavnih razlogov, zakaj stresni ljudje jedo:

Hrepenenje po kortizolu

Stres lahko privede do povišane ravni kortizola, znane kot “stresni hormon”. Kortizol ima koristno funkcijo v telesu, vendar previsoka raven kortizola, ki jo povzroča kronični stres, lahko povzroči številne težave v telesu. Med drugim lahko visoka raven kortizola povzroči hrepenenje po slani in sladki hrani. V prejšnjih stoletjih je to ljudem omogočalo, da se osredotočijo na hrano, ki bi jo hranili v času pomanjkanju hrane. Vendar v sodobnem času in v industrializiranih državah, kjer hrane redko primanjkuje, ta predhodno prilagodljivi mehanizem vodi do prekomernega pridobivanja teže.

Hranjenje s prijatelji

Foto: SHUTTERSTOCK

Pogosto ljudje ko so pod stresom iščejo socialno podporo, kar je odličen način za lajšanje stresa. Na žalost pri dietah, ko se ljudje zberemo – predvsem ženske – ponavadi jemo večji obrok. Hitro se lahko znajde poleg filma, kakšna vrečka čipsa. Ko s prijatelji gledate nogometno tekmo, ne štejemo več, koliko smo pojedli, ker smo zatopljeni v tekmo. Kaj ne?

Socialna hrana lahko kratkoročno deluje bolje, vendar lahko kasneje obžalujete.

Nervoza

Ko ste pod stresom ali zaskrbljeni, mnogi postanejo “verbalno neotesani”. Včasih to vodi v grizenje nohtov,  pogosto pa pride do prehranjevanja, ko niste lačni. Mnogi ljudje samo jedo krompirček ali pijejo gazirane sladkane pijače, da bi se zaposlili iz nervoze ali dolgčasa.

Naša čustva

Na primer, ljudje, ki se ne spopadajo s težavo, se pogosteje ukvarjajo s kosom torte, kot z odprto komunikacijo. Čeprav obstaja veliko razlogov za čustveno prehranjevanje, in je sestavni del naše družbe, ni nujno, da je dobro za nas. Če ste čustveni jedec, je pomembno, da se tega zavedate, pozorno spremljajte svoje sprožilce in razvijate učinkovito obvladovanje stresa in sposobnosti obvladovanja tako, da vaše telo ostane zdravo z zdravo prehrano.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com