Kontaktirajte nas

Življenjski Stil

Triki s sodo bikarbono, ki lajšajo pranje perila

Objavljeno

V redu

Preberite praktične nasvete, kako uporabiti sodo bikarbono tudi pri pranju perila. Navdušili vas bodo.

Tokrat vam ponujamo nasvete, kako lahko sodo bikarbono uporabite pri pranju perila.

Za barvano in belo perilo

Dodajte žličko sode bikarbone med običajen prašek za perilo. Belim oblačilom bo povrnila belino, barvastim pa bo osvežila barve.

Nevtralizira kislino

Oblačila se lahko umažejo na različne načine. Na madeže dodajte nekaj sode bikarbone in par kapljic vode. Zdrgnite in pustite učinkovati nekaj minut. Nato operite v pralnem stroju.

Naravni mehčalec

Namesto običajnega mehčalca poskusite tokrat nekaj drugega. V prostorček pri pralnem stroju, kamor vlijete mehčalec, dajte namesto tega nekaj žličk sode bikarbone. Vaša oblačila bodo prav tako mehka. Na naraven način!

Soda bikarbona odstrani madeže. (foto: Shutterstock)

Oblačila, ki imajo neprijetni vonj

Včasih se zgodi, da imajo oblačila brez pravega razloga neprijeten vonj, vonj po zatohlem, po plesni. Včasih oblačilo neprijetno diši tudi, če je dlje časa spravljeno. Vonja se boste rešili popolnoma enostavno.  V pralni stroj dodajte zraven perila nekaj žličk sode bikarbone.

Foto: Shutterstock

Življenjski Stil

Preproste tehnike sproščanja: Izberite pravo zase

Objavljeno

V redu

Avtor

Naj postane tudi sproščanje del vašega vsakdana. Ugotovili boste, da se bo vaše življenje hitro obrnilo na bolje. Preberite, katere so enostavne tehnike sporščanja in zakaj je dobro, da jih izvajate …

Preprostih tehnik sproščanja se vam ni potrebno učiti na tečaju. Je pa sproščanje zelo priporočljivo, saj umiri duha in vas napolni z energijo. Potrebujete le nekaj minut dnevno. Preberite si nekaj tehnik in izberite sebi primerno.

Že nekaj kratkih minut sproščanja vam lahko da energijo in umiri vaše misli. Če čez dan nimate časa ali miru, potem si vzemite nekaj minutk pred spanjem. Izberite tehniko, ki vam najbolj ustreza.

Avtogeni trening

Avtogeni trening je ena od najbolj razširjenih tehnik sproščanja. Temelji na predstavi, da vsak posamezni del telesa postaja težak in topel in to stanje se po večkratni ponovitvi tudi dejansko pojavi.

Pri izvajanju avtogenega treninga potrebujete miren in temen prostor, primerna je tudi postelja. Umirite se in počasi začnite. Najprej si predstavljajte, da vaša desna noga postaja vse težja. Če čez čas občutite težo, se osredotočite še na levo nogo, nato nadaljujte z rokami, trupom in glavo. Ko vam to uspe, se spet osredotočite na posamezne dele telesa, postajajo naj vse toplejši. Na tak način lahko pogrejete hladne noge, sprostite občutek zategnjenosti in odpravite težave z nespečnostjo.

Bolj izkušeni lahko s to enostavno tehniko umirijo svoj srčni utrip, živce, dihanje, ohladijo čelo.

Avtogeni trening sprošča mišice, vpliva na duševno umiritev in umiritev presnove. Če ga boste izvajali redno, vam lahko pomaga do celotne sproščenosti, z njim lahko odpravite glavobol ali težave z organi.

Meditacija odpravlja stres.

Meditacija

Sprostitev in čustveno stabilnost lahko najdete tudi v meditaciji. Pri teh tehniki je poudarek na vdih in izdih v območju nosu in trebuha. Pri izvajanju meditacije se osredotočite na določene telesne vaje tako intenzivno, da nazadnje pozabite na svet okrog sebe.

Da bi zmanjšali stres, se številni zatekajo k hatha jogi, ki izvira iz Indije. Ta ima poudarek na kombinaciji globokega dihanja in manter. Mantre so pozitivne, ponavljajoče in pomirjujoče se besede iz sanskrta.

Pri jogi se osredotočite nase, na svoje telo in svoj um. vadba vključuje telesne vaje, ki vam pomagajo k razširjeni zavesti, doseženo z meditacijo.

Z redno vadbo boste postali bolj gibčni, uspeli vam bodo gibi, ki jih dolgo niste zmogli narediti, izboljšale se vam bodo koordinacijske sposobnosti telesa.

Joga vam bo pomagala pri odpravljanju stresa, pri lajšanju bolečin in bolezni, postali boste bolj samozavestni. Izvajate jo lahko sami doma, je pa priporočljivo, da se osnov naučite pri mojstrih, na tečaju.

Kineziologija

Podobno kot kitajska akupunktura in akupresura tudi pri kineziologiji velja, da vsi organi in deli našega telesa razpolagajo z energijskimi potmi. Če stimuliramo določeno točko telesa, se energija, ki pri tem nastane, prek mišic prenese naprej nas organ. Kineziologija pomaga pri težavah z organi in mišicami. Pomaga tudi pri težavah, ki so povezane s stresom (krči, glavoboli, boleč želodec)

Preprosta vaja je masiranje ušesnih mečic s palcem in kazalcem. Ta vaja preganja utrujenost, poveča koncentracijo in deluje sproščujoče.

Kineziologijo lahko izvajate sami doma, strokovnjaki pa svetujejo, da se prej vaj naučite na ustreznih seminarjih in predavanjih.

Umirite se in si zbistrite misli.

Taj či in či gung

Metodi sproščanja izhajata iz Kirajske in sta idealni za premagovanje stresa. Vaje se izvajajo počasi, s tekočimi gibi. Cilj je spraviti v pogon energijske tokove telesa in jih obdržati.

Zaporedje 24 gibov pri taj čiju je neke vrste meditacija v gibanju. Pri tem je pomembno tudi globoko dihanje, sproščena drža telesa in trdna stoja. Če vaje izvajate pravilno, lahko zmanjšate zategnjenost, izboljšate držo telesa, gibčnost. Vaje pozitivno vplivajo tudi na živčne motnje in srčno-žilna obolenja.

Tudi metoda či gung temelji na sprejemanju energije v telo s pomočjo dihanja, ki se po energijskih poteh razporedi po vsem telesu. Vaje so prav tako počasne, prinašajo sprostitev, krepijo krvni obtok, pomirjajo, pomagajo pri nespečnosti in težavah s hrbtom.

Poznamo veliko metod sproščanja. Raziščite jih, izberite sebi primerno in jo vključite v vsakdanje življenje.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

KOLUMNA: Vonj po gnojnici in tenstani čebuli, to je prestolnica!

Objavljeno

V redu

Avtor

Odprem okno in me skoraj kap, seveda vremenska napoved, vse je sivo, dež bo in gnojijo, halo, sredi Ljubljane smrdi bolj kot na njivi bogu za hrbtom. Zaprem okno in se lotim dela, ko useka, useka od spodaj po tenstani čebuli, s strani po zelju, s hodnika pa po psih in švicu.

Je res to nova realnost življenja v večstanovanjski hiši ali pa bloku, ker je baje povsod podobno.

No, gnojnica na njivi mi večkrat onemogoči zračenje in tako noro »uživam« v vonju trave, ampak ne tiste sveže, ta je bila že pognojena, sušena in še kaj.

Okna ne morem odpreti, ker gnoj ubije vse, če je zaprto to stori čebula, najbolje, da grem za nosom po hodniku in najdem travo, bo manj bolelo.

Razočarana gospodinja

Aromaterapija prežene neprijetne vonjave. (foto: Shutterstock)

Ste se v izpovedi Razočarane gospodinje našle tudi ve, drage dame? Imate morda koristen nasvet? Spodbudno besedo? Karkoli, da se bo počutila bolje? Zapišite svoje razmišljanje v komentar na naši Facebook strani!

Odgovarja Urša Mravlje
Aromatica Slovenija

Diplomirana aromaterapevtka, strokovnjakinja holistične aromaterapije in izkušena ženska

Stanovanjske hiše, bloki, naselja, avtobusi, trgovine. Neprijetne vonjave povsod. Tudi maska ne pomaga, niti malo. Včasih se mi zdi, da je tovrstno onesnaževanje vse hujše. S tem, da vonj močno vpliva na človeka in njegovo počutje. To gnojenje je sploh nekaj posebnega, saj zadnja leta ugotavljam, da tudi gnoj več ne smrdi po gnoju. Eterično olje limone dobro uničuje neprijetne vonjave pa še v malo boljšo voljo vas bo spravilo. Omislite si  izparilnik ali difuzor in si pomagajte na naraven način.

Foto: Shutterstock   

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

Imate velik trebuh in se ga ne morete rešiti? Preberite, kaj je lahko vzrok …

Objavljeno

V redu

Avtor

Zaradi različnih vzrokov se prične nabirati maščoba okrog trebuha. Ta pa je zelo škodljiva za zdravje. Če imate tudi vi težave z velikim trebuhom, potem si preberite, kaj je lahko razlog. Več jih je.

Mnogo moških in žensk ima težave z odvečnimi kilogrami, zdi se, da se ti nabirajo največ okrog trebuha. Obstaja pa način, kako se lahko velikega trebuha enostavno rešite. Povsem enostavno je!

Če vas je začel motiti »šlauf« okrog trebuha, če so vam vse hlače že tesne in se ne počutite dobro, potem je čas, da nekaj ukrenete. Velik trebuh je težava moških in žensk. Mnogi poskušajo z raznimi dietami, a so neuspešni.

Preden se lotite hujšanja, si preberite nekaj nasvetov:

Če je vaš trebuh kljub temu, da je velik, precej čvrst, ste ga pridobili najbrž zato, ker ste pod stresom. Strokovnjaki opozarjajo, da lahko velik trebuh povzroči tudi stres. Hormon stresa, kortizol, je odgovoren za nabiranje maščobnih oblog okrog trebuha. Zato je prvo pravilo, da se poskušate sprostiti in izogibati stresu.

Če je vaš trebuh takšen, da vam dobesedno visi čez hlače in je zelo ohlapen, potem je možno, da ste ga pridobili zaradi tega, ker preveč sedite in jeste beli kruh, testenine in sladke jedi.  Strokovnjaki v tem primeru svetujejo, da zmanjšate vnos ogljikovih hidratov, črtate gazirane pijače in kruh ter pričnete redno delati vaje za trebušne mišice.

Če je vaš trebuh napihnjen, zjutraj bolj raven, zvečer pa že močneje napihnjen, je vzrok najverjetneje slabša prebava. Takšne trebuhe imajo večkrat bolj suhi ljudje in so posledica toksinov. Prva stvar, ki jo morate storiti je, da uredite prebavo, jeste hrano, ki vsebuje veliko vlaknin, k vsakemu obroku dodajte veliko zelenjave, zjutraj pa jejte sadje. Pijte veliko vode.

Hujšanja se lotite premišljeno. (foto: Shutterstock)

Če imate nizek trebuh, je to mogoče zato, ker je vaša prehrana enolična. Če ste zelo izbirčni in vam ne preostane veliko hrane, ki jo uživate, potem naj bo ta vsaj čim bolj raznolika. Bodite domiselni, vaši jedilniki naj bodo čim bolj pestri. Jejte večkrat na dan po malo in pijte veliko tekočine.

Vsi zdravi napotki za hujšanje se zaključijo z enakim pravilom: jejte pestro in zdravo hrano, imejte več obrokov dnevno, večerja naj bo skromna in pijte veliko tekočine. Pa ne pozabite na redno telovadbo in gibanje v naravi!

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

POPULARNO