Diete ali zdrave prehranjevalne navade – Kaj v resnici deluje?

Naj si to priznamo ali ne, vsi si želimo bolj zdravega življenja in imeti normalno telesno težo. Zato so  diete že od nekdaj neverjetno priljubljene in jih uporabljajo milijoni ljudi z vsega sveta. Težava je v tem, da če si želite trajnega hujšanja in dobrega zdravja, vam to, da sledite različnim dietam, pri tem ne bo kaj dosti pomagalo.

Nepremagljiva težava diet

Na prvi pogled se zdijo diete super, kajne? Sledite načrtu po korakih in v nekaj tednih dosežete neverjetne rezultate. Diete so zelo lahko zelo privlačne. Toda diete imajo eno nepremostljivo težavo – težko jih je vzdrževati. Seveda, večina jih deluje tako dolgo, dokler jim sledimo in se pri svojih dejanjih omejimo. Ko pa z dieto zaključimo in se vrnemo k svojemu staremu načinu prehranjevanja, hitro povrnemo vso težo, ki smo jo prej uspeli izgubiti.

Po neuradnih statistikah približno 95 odstotkov primerov diet ne uspe. Tudi če ta statistika ni povsem natančna (ne moremo zares vedeti, kakšen je dejanski odstotek), se v omenjenih podatkih skriva veliko resnice. To je ravno zato, ker v bistvu diete dolgoročno ni mogoče vzdrževati.

Zakaj so diete tako privlačne?

Ko ljudje postanejo zainteresirani za izgubo maščobe, izboljšanje zdravja, se začnejo pripravljati na poletno sezono ali kaj podobnega, se zdi, da je dieta najboljša možnost.

Prvič, diete obljubljajo neverjetne rezultate. Drugič, diete se zdijo preproste in kot da ne zahtevajo napora. In tretjič, diete vse to ponujajo v najkrajšem možnem času – to je to, kar prepriča večino ljudi.

Živimo v času takojšnjega zadovoljstva in nikomur ni vi interesu, da bi na doseganju rezultatov moral delati nekaj mesecev. Diete so torej naravna izbira mnogih ljudi. Toda, kot pravi stari pregovor, “Če se sliši predobro, da bi bilo resnično, potem verjetno ne drži.«

Izoblikujte navade, ne lovite diet

Izoblikujte zdrave prehranjevalne navade. / Foto: SHUTTERSTOCK

Dolgoročni rezultati zahtevajo dolgoročna prizadevanja. Zaradi tega se je veliko bolj koristno osredotočiti na oblikovanje navad, ne pa na tp, da lovimo neke hitre ideje za odpravljanje težav.

1. Uživajte več polnih in manj predelanih živil.

Praviloma bi morali kupiti in uživati ​​največ sadja, zelenjave, pustega mesa, rib, mleka, jajc in oreščkov. Ko kupujete živila, se izogibajte odsekom, kjer se nahajajo visoko predelana živila.

2. Pijte več vode in manj vsega drugega.

Pijte večinoma vodo, kavo in čaj. Potrudite se, da se izogibate sadnim sokom, športnim in energetskim napitkom, sladkim koktajlom in alkoholu.

3. Jejte bolj počasi in se osredotočite na obroke.

Naučite se uživati ​​v vsakem obroku. Žvečite počasi, uživajte v vsakem grižljaju, osredotočite se na dejanje prehranjevanja. Svojega prehranjevanja ne motite s televizijskimi oddajami ali spremljanjem športa, med tem ko jeste.

4. Poskusite z občasnim postom.

Post nikakor ni čudež. Toda mnogi ljudje ugotavljajo, da je uživanje manjših, a večjih obrokov zanje veliko bolj zadovoljujoče in trajnostno. Torej, vredno je poskusiti – morda se vam bo to zdelo koristno.

5. Najpomembneje pa je, da se vprašate: “Ali je to nekaj, kar lahko vzdržujem?«

Ne glede na to, kaj želite poskusiti ali katero navado poskušate razviti, se vedno vprašajte: »Ali lahko to vzdržujem en mesec? Kaj pa leto ali desetletje?«

Če je odgovor ne, bodisi poiščite bolj trajnostno navado ali nekoliko prilagodite trenutno.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com