Kontaktirajte nas

Življenjski Stil

5 krepitev vaj za bolečine v spodnjem delu hrbta

Objavljeno

V redu

Preizkusite te preproste vaje brez opreme za krepitev mišic, ki podpirajo hrbtenico.

Pridobivanje moči lahko privede do manj bolečin in disfunkcije. Pred začetkom teh vaj se posvetujte s svojim zdravnikom ali terapevtom in se prepričajte, ali je pravilno za vašo situacijo.

1. Most
Gluteus maximus je velika mišica zadnjice. Je ena najmočnejših mišic v telesu. Odgovoren je za gibanje na kolku, vključno z aktivnostmi za podaljšanje kolkov, kot so počepi.

Slabost gluteusnih mišic lahko prispeva k bolečinam v hrbtu. To je zato, ker so pomembni stabilizatorji kolčnih sklepov in spodnjega dela hrbta med gibi, kot je hoja.

Lezite na tla z ravnimi nogami na tleh, v širini kolkov.
Z rokami ob straneh potisnite noge v tla, ko počasi dvignete zadnjico od tal, dokler telo ni v eni ravni liniji. Ramena naj bodo na tleh. Držite 10 do 15 sekund.
Spustite se navzdol.

Ponovite 15-krat.

Izvedite 3 sklope. Med vsakim nizom počivajte eno minuto.

2. Manevri vlečenja
Prečni abdominis je mišica, ki se ovije okoli srednje črte. Pomaga podpreti hrbtenico in trebuh.

Pomembno je za stabilizacijo hrbteničnih sklepov in preprečevanje poškodb med gibanjem.

Lezite na tla z ravnimi nogami na tleh, v širini kolkov.
Sprostite roke ob straneh.
Globoko vdihnite. Izdihnite in povlecite trebuh proti hrbtenici, pri tem pa pri tem privabite trebušne mišice, ne da bi nagibali boke.

Držite 5 sekund.
Ponovite 5-krat.

3. Ležeči bočni dvigi nog
Mišice kolkov pomagajo dvigniti nogo na stran, stran od telesa. Pomagajo vam tudi podpirati medenico, ko stojite na eni nogi.

Kadar so te mišice šibke, lahko to vpliva na vaše ravnovesje in gibljivost. Prav tako lahko povzroči bolečine v križu zaradi nestabilnosti.

Lezite na eno stran, pri čemer naj bo spodnja noga rahlo upognjena ob tla.
Pridružite se jedru tako, da vlečete trebušček proti hrbtenici.
Dvignite zgornjo nogo, ne da bi premikali preostali del telesa.
Držite 2 sekundi na vrhu. Ponovite 10-krat.
Ponovite na drugi strani. Izvedite 3 sklope na vsaki strani.

4. Superman
Zadnji ekstenzorji tečejo po hrbtenici. Pomagajo vam ohranjati pokončen položaj, podpirajo hrbtenico in medenične kosti ter vam omogočajo, da se ločite v hrbtu.

Če vam ta vaja poslabša bolečine v hrbtu, prenehajte z izvajanjem, dokler ne dobite dodatne ocene. Zdravnik bo morda moral izključiti resnejše vzroke za bolečino v hrbtu.

Lezite na trebuh z iztegnjenimi rokami pred vami in nogami.
Dvignite roke in noge od tal približno 6 centimetrov, oziroma dokler ne začutite krčenja v spodnjem delu hrbta.
Pritegnite svoje osnovne mišice, tako da rahlo dvignete trebuh od tal. Segajte z rokami in nogami. Med to vajo bodite pozorni na tla, da se izognete napenjanju vratu.
Držite 2 sekundi.
Vrnite se v začetni položaj. Ponovite 10-krat.

5. Zavijalka
Trebušne mišice igrajo pomembno vlogo pri podpori hrbtenice. Močne trebušne mišice lahko pomagajo vzdrževati pravilno poravnavo kolkov. To lahko prispeva k splošni trdnosti in stabilnosti jedra.

Lezite na tla z nogami, ki so ravne na tleh, kolena pa naj bodo upognjena.
Prekrižajte roke čez prsi.
Globoko vdihni. Medtem ko izdihnete, si zavijte trebuh tako, da potegnete trebuh proti hrbtenici.
Nekaj ​​centimetrov počasi dvignite ramena od tal. Poskusite ohraniti vrat v skladu s hrbtenico, namesto da ga zaokrožite, da se izognete vlečenju z vratom.
Vrnite se v začetni položaj.
Ponovite 10-krat. Izvedite 3 sklope.

Življenjski Stil

Skopuhi in večni dolžniki – ljudje, ki prinašajo slabo voljo

Objavljeno

V redu

Avtor

Med osebe, ki so v družbi zelo nepriljubljene, spadajo pretirano stiskaški posamezniki in pa tisti, ki si nenehno sposojajo denar, a ga vrnejo le redko ali celo nikoli.  

Kdo so skopuhi ali tako imenovani stiskači?

Ne, ne gre za ljudi, ki morajo zaradi šibkejše finančne situacije pošteno premisliti, kako bodo obrnili evro, da bodo prišli skozi mesec. Ali pa za varčne posameznike, ki se držijo zasnovanega finančnega plana za realizacijo zastavljenih ciljev. Tudi slednji se bodo denimo marsičemu odrekli, da bi jim uspelo kar so si zadali.

Skopuhi so navadno stiskaški ne glede na svoj finančni položaj. To so tisti, ki se po druženju vedno izognejo plačilu računa za pijačo, a so tam prvi, če vedo, da bodo lahko pili in jedli brezplačno oz. na račun nekoga drugega. Pravi stiskači namreč obožujejo brezplačne ponudbe, četudi bi si sami lahko privoščili veliko več. Čeprav bodo na obiskih z veseljem pospravili vse, kar jim boste ponudili, pa se sami kot gostitelji nikoli ne izkažejo. Nemalokrat se zgodi, da gostje obsedijo ob prazni mizi ali kozarcu vode.

‘Hej, mi lahko posodiš? Jutri ti bom vrnil, obljubim!’

Če boste posodili denar prijatelju, boste izgubili oboje. (foto: Shutterstock)

Denar in prijateljstvo ne gresta z roko v roki, zlasti če imamo opravka z osebami, ki zgolj jemljejo, ko pa je potrebno vrniti, jih moramo opominjati in malodane moledovati. Takšne osebe v prijateljske odnose vnesejo nemalo nemira. Večnih dolžnikov se zato družba izogiba, saj skorajda ne mine srečanje, da si ne bi želeli izposoditi denarja. V kolikor bi se izposojanja lotili odgovorno in poskrbeli za vračilo posojila, se jih seveda ne bi prijela grenka etiketa, tako pa gre za osebe, s katerimi okolica ne želi imeti nobenega opravka.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

KOLUMNA: Mislim, da ima moj mož virtualno ljubico

Objavljeno

V redu

Avtor

Enostavno več ne vem kaj naj si mislim. Ves čas ima računalnik pri sebi, ok, delo od doma, Zoom, Skype in ne vem kaj še ampak saj ne more biti to do polnoči?

Umakne se v garderobno sobo, ker joj iz službe spet in rabi mir in potem nekaj mrmra, se hihita, napol cvili, a takoj zatem ima tisti glas, tisti nižji napol radijski, ki ga dobi tudi kadar se po dvajsetih letih zakona spet malo zmoti in mi piha na dušo. No, odkar s tem žametnim zvokom piha v garderobi, moja duša nima nič od tega.

In potem uho prislonim na vrata ampak nič ne slišim, razberem,  verjetno da še slušalke gor, ker slišati ni nič. Eno mlado »zoom pohotnico« bi pa že ujela no. In me žre in razmišljam in ga sprašujem, a bo to zdaj kar tako, da boš moral biti ves čas dosegljiv in priklopljen? Pa nekaj mrmra, da kako mi ni jasno, da so ljudje brez služb in tako naprej. Ja, seveda, vse razumem, ampak to, da tudi skoraj ob polnoči v spodnjih gatah laufa v garderobo z laptopom pod pazduho pa ne pije vode. Sem zavpila za njim, če ni malo neprimerno oblečen za v službo? Tresk, vrata so se glasno zaprla in to je to. Sem šla za njim in nežno, nežno pokljukala, zaklenjeno??? Do zdaj nisem vedela, da obstaja ključ od vrat garderobne sobe?

Ne vem kaj naj? Če ga sprašujem, se samo še bolj odmika. Če hodim za njim, se zaklepa. Najraje bi se s sodelavko zmenila in počela isto pa da vidim kako bo, ko bom z računalnikom zgoraj brez laufala v kopalnico. Kaj naj?

Razočarana gospodinja

Foto: Shutterstock

Ste se v izpovedi Razočarane gospodinje našle tudi ve, drage dame? Imate morda koristen nasvet? Spodbudno besedo? Karkoli, da se bo počutila bolje? Zapišite svoje razmišljanje v komentar na naši Facebook strani!

Odgovarja Urša Mravlje
Aromatica Slovenija

Diplomirana aromaterapevtka, strokovnjakinja holistične aromaterapije in izkušena ženska

Ste me pa nasmejali, kljub temu, da vam sigurno ni smešno, ampak ste tako dobro opisali situacijo za katero sem prepričana, da ni osamljena in da je še in še takih oziroma podobnih scen. Posebne situacije privedejo do posebnih, tudi nepredvidljivih dogodkov. On se res nenavadno vede, vi pa ste tudi zagotovo bolj obremenjeni in pozorni kot bi bili, če bi normalno funkcionirali, hodili v službo, se posvečali drugim stvarem. Mislim, da je edina možnost pogovor. Skrivalnice in provokacije ne bodo pripeljale nikamor, kvečjemu še slabše je lahko.  Posedite ga za mizo, zaklenite, če bo treba, vzemite računalnik, če je pomanjkljivo oblečen nič hudega in z besedo na dan. Kar trdo ga primite.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

Okrepite orhideje s česnovo vodo

Objavljeno

V redu

Avtor

Ste vedeli, da je česen odličen zdravilec za sobne rastline?

Česnova voda odlično vpliva na zdravje rastlin. Priljubljena je zlasti pri oskrbi lončnic, ponaša se namreč s številnimi koristnimi učinki. In kaj natanko se bo zgodilo, če boste sobne rastline zalili s česnovo vodo?

–          rastlino boste zaščitili pred boleznimi in škodljivci

–          okrepili boste koreninski sistem

–          spodbudili boste rast in cvetenje

–          pripomogli boste k splošni okrepitvi rastline

–          preprečili boste razvoj morebitnih okužb in glivičnih infekcij

Česnova voda prija orhidejam. (foto: pexels.com)

Česnova voda je priljubljena tudi za namakanje orhidej. Namesto, da bi priljubljeno lončnico namočili zgolj v postani vodi, slednji dodajte česnovo vodo. A previdno, v kolikor opazite, da orhideja nima zdravih korenin, je nikar ne namakajte v pripravku, saj lahko koncentracija česnovega soka povzroči dodatne poškodbe.

Orhideje lahko v česnovi vodi namakate dvakrat na mesec. Rezultat bo opazen že po prvem namakanju. Kot boste videli, bodo listi postali bolj sijoči, pojavile se bodo nove korenine, dva tedna kasneje pa vas lahko razveselijo že novi poganjki.

Foto: pixabay.com

NADALJUJTE Z BRANJEM

HIT TEDNA PO IZBORU NAŠIH BRALCEV

HIT TEDNA po izboru naših bralcev je Stella s svojo skladbo Ta neki neki.

 

Zadnje novice

Kategorije

OGLASI

POPULARNO