Za vitko postavo jejte vlaknine

Hitro postanete lačni po obroku in ne glede na to, koliko hrane pojeste, se ne morete upreti prigrizku ali še enemu obroku? Spremenite svojo prehrano in težavo boste rešili. Hrana, bogata z vlakninami, vas bo nasitila in v naslednjih urah vam ne bo treba poseči po nepotrebnih prigrizkih.

Preberite, zakaj so v prehrani pomembne vlaknine.

Vlaknine so pomembne za pravilno delovanje črevesja in celotnega prebavnega sistema. Poleg tega znižujejo raven holesterola. Nutricionisti svetujejo, da količino vlaknin v svoji prehrani povečujete postopoma, saj nenadna sprememba jedilnika lahko povzroči napihnjenost in drisko.

Dodatni nasvet: ne pozabite piti vsaj osem kozarcev vode na dan! Tekočina bo preprečila napihnjenost in pripomogla k lažji prebavi hrane.

Vlaknine najdemo v številnih živilih rastlinskega izvora, zlasti v žitih, oreščkih in sadju.

Vlaknine v prehrani

Semena lahko dodajamo smoothijem, jogurtom in drugim živilom. Dovolj je, da jih potresemo po hrani ali jih vmešamo v obrok. Poleg velike količine vlaknin in beljakovin, ki jih vsebujejo, so dober vir maščobnih kislin omega-3, ki so povezane z manjšim tveganjem za srčne bolezni.

Dnevni vnos vlaknin boste enostavno povečali, če boste sprejeli novo navado – grizenje sončničnih semen. So tudi dober vir mononenasičenih maščob, ki lahko pomagajo znižati raven holesterola.

Mandlji vsebujejo tudi veliko količino vlaknin. Poleg tega, da blagodejno delujejo na prebavni sistem, so odgovorni tudi za zdravje kože. Vitamin E zmanjšuje poškodbe kože, ki jih povzroča škodljivo UV sevanje, mandlji pa so bogat vir tega vitamina. Torej, dajte v žep vrečko tega zdravega prigrizka in jo prigriznite vsakič, ko začutite lakoto.

Sladki krompir vsebuje veliko vlaknin, pa tudi vitamin A. Dajte ga v musako ali katerokoli drugo jed, ki jo pripravite iz krompirja in dobili boste dodatno količino vlaknin. Na žaru lahko spečete tudi tanke rezine sladkega krompirja, po katerih le prelijete maslo in med. Dobili boste okusen in zdrav obrok, ki vas bo za dolgo nasitil.


Slive so dober vir kalija, ki telesu pomaga pri uravnavanju krvnega tlaka. Seveda vsebujejo tudi veliko vlaknin, zato jih je še posebej priporočljivo jesti, če trpite zaradi zaprtja. Ovsenim kosmičem dodajte slive ali jih primešajte v smoothie.

Vlaknine najdemo tudi v okusnih malinah, ki jih zlahka dodate v smoothie ali žitno kašo. Odlične so tako sveže kot tudi zamrznjene.

Vlaknine najdemo tudi v lanenih semenih, artičokah, leči, črnemu fižolu, čičeriki, ječmenu, hruškah, avokadu, robidah, arašidih …

Foto: Shutterstock

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com