Kontaktirajte nas

Življenjski Stil

7 aktivosti, ki jih lahko počnete, ne da bi kršili protipandemijske ukrepe

Objavljeno

V redu

Juhuhu, zima je tu…Ja, res je tu, mi pa jo letos lahko samo gledamo. Kriza z Covid-19 je naredila svoje in nam to sezono z obrazov izbila nasmeh. Naša zdravstvena eminenca nas je v kolaboraciji z vrhovno oblastjo preko Jelkovih ust obvestila, da bomo letošnje zimske radosti, doživeli, kar lepo doma, na kavču. No, pa saj nekje globoko v sebi vemo, da je bolje tako za vse nas. Bolje je za naše babice in dedke, bolje je za naše pleme v celoti.

Pa vseeno…proti koncu poletja smo že upali, da gredo stvari v zvezi z zarotniškim virusom na bolje in že smo si z preostalimi turističnimi boni, ki smo jih ljubosumno hranili za zimo rezervirali zimske počitnice, sanjarili, kje bomo dočakali prvi sneg, ob kateri stojnici ob Ljubljanici bomo “malce” nazdravili s tistimi, ki jih imamo radi ali pa s katerega klanca se bomo spustili na predzadnjem modelu smuči, ki smo si jih kupili na razprodaji.

In evo, spet ta korona. Pristno decembrsko vzdušje bomo, kot kaže gledali, kar na televiziji ob ponovitvah lanskoletnih prispevkov iz nabite nabito polne Ljubljane.

No pa vseeno, poskusimo na stvar pogledati tudi z malce pozitive. Že res, da si letos marsikatere zimske dejavnosti ne bomo mogli privoščiti pa vendar si lahko zimsko vzdušje naredimo tudi z bolj skromnimi prijemi.

Poglejmo si, kaj lahko pravzaprav počnemo v letošnjem Korona decembru.

1. Sankanje z osebami iz skupnega gospodinjstva

Spustite se s sosedovega klanca.

Ne samo, da je spuščanje po zasneženem hribu odlična kombinacija navdušenja in absolutne groze pred smrtjo, ampak boste svoje zdravstveno stanje izboljšali tudi z vlečenjem sani nazaj po hribu navzgor in si s tem privoščili odlično dozo kardio vadbe. Ne pozabite, da vas doma čaka lonec ravnokar pripravljenega kuhančka. Kako razburljivo, mar ne?

2. Pojdite na pohod po občini

Pozor! Gibanje je omejeno. Letos se je veliko težje odpraviti na pohod kam dlje, kot v občino, v kateri imamo prijavljeno bivališče. Prepričan sem, da ste sedaj, ko se lahko sprehajate zgolj od enega konca občine do drugega, odkrili veliko lepih kotičkov na katere ste že davno pozabili, da obstajajo ali pa ste morda celo doživeli razsvetljenje, koliko naravnih lepot vaša mikro lokacija pravzaprav ponuja. Raziščite te lepe kotičke, obudite spomine in ponovno se boste zaljubili v svoj domači kraj. Povsod je lepo, doma je najlepše.

3. Zimsko kampiranje na vrtu ali na zelenici pred blokom

Kampirate lahko tudi pozimi.

Kampirate lahko tudi pozimi, ne samo poleti v kampu v Savudriji. Že res, da bi takšen podvig zahteval malce več opreme, fizičnega napora in več dnevnega planiranja ampak izvedba takšne operacije vam lahko prinese spomine za celo življenje. Če povabite zraven še svoje otroke ali osebo, ki jo imate najrajši na svetu, si boste definitivno pričarali čudovite trenutke, o katerih boste lahko pripovedovali prijateljem še dolga leta kasneje.

4. Naredite si filmski maraton

Nekateri dnevi, kar kličejo, da se v pižami vržemo na kavč (ali posteljo) in tako preživimo cel dan. Cel dan, s skledo prigrizkov, naročeno pico iz najboljše picerije ter pokovkami, ki rabijo samo 3.5 minute v mikrovalovki. Če temu dodate še nekaj filmov, svojega najljubšega igralca (ali igralke) bo dan popoln. Kaj hočete boljšega od tega?

5. Postanite prostovoljec in vrnite nekaj nazaj svoji lokalni skupnosti

Naredite nekaj dobrega za pomoči potrebne.

Če ste v stanju, da se lahko vključite v kako prostovoljno dejavnost v svoji lokalni skupnosti, boste zase pravzaprav naredili največ, kar lahko. Počutili se boste dobro in izpolnjene saj je narediti nekaj za druge – narediti nekaj zase. S svojim primerom lahko veliko naučite tudi svoje otroke.

6. Preizkusite se v pripravi novih jedi

Tudi če niste ravno najboljši kuhar, imate sedaj idealno priložnost, da izpopolnite svoje kuharske veščine. Vzemite to kot izziv in se lotite priprave jedi, ki ste se jih vedno želeli naučiti kuhati. 

7. Z družino se igrajte družabne igre

Z družino se igrajte družabne igre.

Ugasnite svoj namizni računalnik, telefon in tablico in s tem ohranite Slovenijo zeleno. Čas je, da iz omare povlečete staro družabno igro, ki vam jo je v otroštvu vaš oče (ki je bil dedek mraz) podaril za dedka mraza, ker ste bili 365 dni v letu tako zelo pridni. Sedaj je idealna priložnost, da otrokom pokažete, kako ste se zabavali, ko ste bili tudi sami otroci.

Foto: Shutterstock

PREBERITE ŠE: Kako na pot z letalom v času pandemije?

Življenjski Stil

Hitro in enostavno: Recept za naravni prašek za perilo

Objavljeno

V redu

Avtor

Ste se že kdaj lotili izdelave praška ali detergenta za pranje perila? V prispevke najdete zares odličen recept, navdušil vas bo!

Priprava detergenta je povsem enostavna. Preberite si navodila.

Če doma izdelujete mila, potem jih, ko postanejo majhna, premajhna za umivanje rok, nikar ne zavrzite, shranite jih, iz njih boste pripravili detergent za perilo. Če pa mila ne izdelujete doma, potem za pripravo detergenta potrebujete marsejsko milo, ki ga lahko kupite v trgovini z zdravo prehrano.

Za domači detergent za pranje perila potrebujete pest mila (ki ste ga izdelali sami) ali marsejsko milo, približno tri litre vroče vode, dve žlici sode bikarbone in po želji še skodelico kisa.

Sami lahko naredite močan detergent za pranje perila. (foto: Shutterstock)

Za izdelavo potrebujete še velik lonec, da segrejete do tri litre vode, sama včasih uporabim kar dva lonca. Vode ni potrebno zavreti, glavno da je dovolj vroča, da se milo raztopi. Medtem ko se voda greje, nasekljajte majhna mila na še manjše koščke ali jih naribajte. Počasi dodajte koščke mila v vročo vodo in mešajte, dokler se vsi ne raztopijo. Na tem mestu ponavadi lonec vzamem s štedilnika in nato dodam sodo bikarbono. Dodajte sodo bikarbono in jo dobro vmešajte. Pustite, da se vse skupaj ohladi na sobno temperaturo. Ko se ohladi, lahko dodate kis, da bo perilo mehkejše. Poskusite narediti detergent z in brez kisa ter ugotovite, kateri vam bolj ustreza. Dodate lahko tudi eterična olja, da bo perilo prijetneje dišalo, vendar doma narejena mila dišijo tako prijetno, da večinoma sploh ne dodajam eteričnih olj. Nalijte “novi” naravni in seveda okolju prijazen detergent v kakšno staro embalažo pralnih detergentov …

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

Bi radi shujšali in si uredili prebavo? Jejte češnje

Objavljeno

V redu

Avtor

Sezona češenj je tu. Ne le, da je to sadje zelo okusno, tudi zelo zdravilno je. Tako sadež kot tudi peške, peclji, smola. Preberite, kako zdravilne so češnje, pa tudi nekaj zelo koristnih receptov.

Češnje urejajo prebavo

Češnja že od davnine velja v ljudski medicini za sadež, ki osvežuje notranje organe. Ugodno vpliva na celotni prebavni sistem, še posebej pa na črevesno floro in črevesje. Zdravilno delovanje češenj uporabljamo pri zaprtju, saj pospešuje izločanje, ter pri razstrupljanju črevesja.

Češnja pa pomaga tudi pri oslabelih jetrih in težavah z žolčem. Na naraven način nadomešča različne minerale, kar je pomembno za organizem še zlasti pri obolenjih, ki so nastala zaradi pomanjkanja le teh.

Iz češenj lahko pripravite sokove in sirupe, ki spodbujajo izkašljevanje in blažijo kašelj. Zdravilne kure s češnjami uspešno odpravljajo utrujenost, črevesne parazite, pomirjajo organizem in živce.

Češnjevi peclji zdravijo vnetja in kamne v sečnih poteh. Smola češnjevega debla raztopljena v vinu, zdravi kronični kašelj.

Sveže češnje hitro porabite

Plodove obirate, ko so popolnoma zreli in jih uporabite takoj. Svežih češenj ne morete shranjevati dolgo, lahko pa jih zamrznete.

Zdravilni so tudi peclji. Ti se ločujejo od zrelih češenj, uporabite jih lahko takoj, ali pa jih posušite. Sušite jih na soncu ali v senci, shranjujete v papirnatih vrečkah na suhem prostoru.

Koščice zrelih češenj posušite v senci, suhe spravite v papirnate vrečke in shranite. Če potrebujete jedrca, jih vzamete iz njih takrat, ko jih boste uporabili.

Smolo iz drevesa jemljete med vegetacijo ali ob koncu poletja in jeseni. Če je potrebno, jo lahko uporabite takoj, če pa jo boste shranili, jo shranite v steklen kozarec in postavite v shrambo.

S češnami se lahko očistite

Zdravilna kura iz češenj traja dva dneva. V tem času lahko jeste le češnje in sicer kilo do dve dnevno. Če je lakota prehuda, lahko pojeste nekaj prepečenca. Pijete vodo in zeliščne čaje.

S to kuro razstrupite črevesje in organizem, čistite kri, uničujete razne črevesne zajedalce, izboljšujete prebavo.

Zdravljenje s češnjami

Proti mešičkom pod očmi: skuhate čaj iz češnjevih pecljev, prepojite z njim gazo in jo položite na mešičke. Obloge obdržite čez noč.

Proti bolezni ledvic in sečnih organov: Pest češnjevih pecljev kuhate dve minuti v litru vrele vode. Pustite nekaj časa stati, nato precedite in pijete po požirkih čez dan.

Proti impotenci: Del zdrobljenih jedrc iz češnjevih koščic date v štiri dele vinjaka in pustite stati odkrito 15 dni. Tekočino nato precedite in pijete trikrat dnevno po jedi, razredčeno v kozarcu vode.

Proti telesni in duševni izčrpanosti: Trikrat na dan pojeste po 300 gramov sladkih češenj.

Proti potrtosti: Trikrat na dan pojeste po 250 gramov svežih kislih češenj.

Za nego obraza in vratu: Stlačite zrele bele ali rumenkaste češnje brez koščic in pecljev in naredite gosto kašo. Zmes nanesete na obraz in vrat in pustite delovati 20 minut. Nato umijete z mlačno vodo.

Proti kamnom in pesku v sečnem mehurju: V možnarju stolčete jedrca iz koščic divje češnje. Dve žlički tega prahu date v 100 gramov 70 odstotnega alkohola, steklenico dobro zaprete in pustite stati deset dni. Na dan jemljete po šest do sedet kapljic pripravka, raztopljenega v nekaj vode.

Proti zastaranemu kašlju: Smolo iz lubja češnjevega debla raztopite v vročem vinu in pijete po požirkih večkrat dnevno.

Proti garjam in prhljaju: Smolo češnjevega debla raztopite v kisu in si z raztopino večkrat namažete obolele dele na lasišču.

Proti revmi: Najmanj osem dni zaporedoma pijete svež češnjev sok, trikrat dnevno po en kozarec.

Proti vnetju vrhnjih dihalnih poti: Dokler traja vnetje, pijete vsak dan sok iz svežih češenj, oslajen z medom.

Foto: Shutterstock

Vir: Zdravljenje s sadjem in zelenjavo (Bogomir Mihajlović), Zdravilnost zelenjave, sadja in začimb (Ivan Lesinger)

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

Preproste tehnike sproščanja: Izberite pravo zase

Objavljeno

V redu

Avtor

Naj postane tudi sproščanje del vašega vsakdana. Ugotovili boste, da se bo vaše življenje hitro obrnilo na bolje. Preberite, katere so enostavne tehnike sporščanja in zakaj je dobro, da jih izvajate …

Preprostih tehnik sproščanja se vam ni potrebno učiti na tečaju. Je pa sproščanje zelo priporočljivo, saj umiri duha in vas napolni z energijo. Potrebujete le nekaj minut dnevno. Preberite si nekaj tehnik in izberite sebi primerno.

Že nekaj kratkih minut sproščanja vam lahko da energijo in umiri vaše misli. Če čez dan nimate časa ali miru, potem si vzemite nekaj minutk pred spanjem. Izberite tehniko, ki vam najbolj ustreza.

Avtogeni trening

Avtogeni trening je ena od najbolj razširjenih tehnik sproščanja. Temelji na predstavi, da vsak posamezni del telesa postaja težak in topel in to stanje se po večkratni ponovitvi tudi dejansko pojavi.

Pri izvajanju avtogenega treninga potrebujete miren in temen prostor, primerna je tudi postelja. Umirite se in počasi začnite. Najprej si predstavljajte, da vaša desna noga postaja vse težja. Če čez čas občutite težo, se osredotočite še na levo nogo, nato nadaljujte z rokami, trupom in glavo. Ko vam to uspe, se spet osredotočite na posamezne dele telesa, postajajo naj vse toplejši. Na tak način lahko pogrejete hladne noge, sprostite občutek zategnjenosti in odpravite težave z nespečnostjo.

Bolj izkušeni lahko s to enostavno tehniko umirijo svoj srčni utrip, živce, dihanje, ohladijo čelo.

Avtogeni trening sprošča mišice, vpliva na duševno umiritev in umiritev presnove. Če ga boste izvajali redno, vam lahko pomaga do celotne sproščenosti, z njim lahko odpravite glavobol ali težave z organi.

Meditacija odpravlja stres.

Meditacija

Sprostitev in čustveno stabilnost lahko najdete tudi v meditaciji. Pri teh tehniki je poudarek na vdih in izdih v območju nosu in trebuha. Pri izvajanju meditacije se osredotočite na določene telesne vaje tako intenzivno, da nazadnje pozabite na svet okrog sebe.

Da bi zmanjšali stres, se številni zatekajo k hatha jogi, ki izvira iz Indije. Ta ima poudarek na kombinaciji globokega dihanja in manter. Mantre so pozitivne, ponavljajoče in pomirjujoče se besede iz sanskrta.

Pri jogi se osredotočite nase, na svoje telo in svoj um. vadba vključuje telesne vaje, ki vam pomagajo k razširjeni zavesti, doseženo z meditacijo.

Z redno vadbo boste postali bolj gibčni, uspeli vam bodo gibi, ki jih dolgo niste zmogli narediti, izboljšale se vam bodo koordinacijske sposobnosti telesa.

Joga vam bo pomagala pri odpravljanju stresa, pri lajšanju bolečin in bolezni, postali boste bolj samozavestni. Izvajate jo lahko sami doma, je pa priporočljivo, da se osnov naučite pri mojstrih, na tečaju.

Kineziologija

Podobno kot kitajska akupunktura in akupresura tudi pri kineziologiji velja, da vsi organi in deli našega telesa razpolagajo z energijskimi potmi. Če stimuliramo določeno točko telesa, se energija, ki pri tem nastane, prek mišic prenese naprej nas organ. Kineziologija pomaga pri težavah z organi in mišicami. Pomaga tudi pri težavah, ki so povezane s stresom (krči, glavoboli, boleč želodec)

Preprosta vaja je masiranje ušesnih mečic s palcem in kazalcem. Ta vaja preganja utrujenost, poveča koncentracijo in deluje sproščujoče.

Kineziologijo lahko izvajate sami doma, strokovnjaki pa svetujejo, da se prej vaj naučite na ustreznih seminarjih in predavanjih.

Umirite se in si zbistrite misli.

Taj či in či gung

Metodi sproščanja izhajata iz Kirajske in sta idealni za premagovanje stresa. Vaje se izvajajo počasi, s tekočimi gibi. Cilj je spraviti v pogon energijske tokove telesa in jih obdržati.

Zaporedje 24 gibov pri taj čiju je neke vrste meditacija v gibanju. Pri tem je pomembno tudi globoko dihanje, sproščena drža telesa in trdna stoja. Če vaje izvajate pravilno, lahko zmanjšate zategnjenost, izboljšate držo telesa, gibčnost. Vaje pozitivno vplivajo tudi na živčne motnje in srčno-žilna obolenja.

Tudi metoda či gung temelji na sprejemanju energije v telo s pomočjo dihanja, ki se po energijskih poteh razporedi po vsem telesu. Vaje so prav tako počasne, prinašajo sprostitev, krepijo krvni obtok, pomirjajo, pomagajo pri nespečnosti in težavah s hrbtom.

Poznamo veliko metod sproščanja. Raziščite jih, izberite sebi primerno in jo vključite v vsakdanje življenje.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

HIT TEDNA PO IZBORU NAŠIH BRALCEV

HIT TEDNA po izboru naših bralcev je Stella s svojo skladbo Ta neki neki.

 

Zadnje novice

Kategorije

OGLASI

POPULARNO