Previdno z živili, ki lahko v telesu povzročajo kronično vnetje

Kronično vnetje, ki ga pogosto spremlja vzdevek ‘tihi ubijalec’, je prekomerna reakcija telesa na infekcijo, poškodbo, alergijo … Da bi naše telo zaščitilo, sicer že v osnovi reagira z vnetjem, potrebno pa je biti pozoren na , ki se pojavljajo ves čas, saj lahko povzročajo številne nevarne bolezni, kot so denimo rakava obolenja, kap, bolezni srca in ožilja,  avtoimunskime bolezni, sladkorna ter Alzheimerjeva bolezen.

Ker lahko vnetni odziv vsaj nekoliko zmanjšamo s hrano, je dobro vedeti, katera povzročajo vnetja v telesu in se jim v velikem loku izogniti. Če trpite kronične vnetne bolečine, si skušajte pomagati z dieto, ki ne vsebuje sladkorja, rdečega mesa, bele moke, cvrtja in trans maščob.

Cvrtje: Cvrta povzroča največ vnetij v telesu. Pozabite na pripravo hrane v škodljivih maščobah, počutili se boste veliko bolje.

Gluten: Preobčutljivost na gluten reagira z vnetjem. Kot stranski učinek se pojavi napihnjenost in težave s prebavo.

Trans : V velikem loku se izognite predelani hrani, ki vsebuje trans maščobe, saj slednje aktivno spodbujajo nastajanje vnetij v telesu. In kje vse najdemo trans maščobne kisline? V vafljih, piškotih, krofih, rogljičkih, različnih sladicah in jedeh, ki so pripravljene s cvrtjem, pečenjem ali praženjem. Iz prehrane izločite tudi čips in kokice.

Preprosti Ste vedeli, da bela moka draži telo in ? Beli kruh in testenine vsebujejo preproste ogljikove hidrate, ki jih telo hitro absorbira in povzroči nemalo težav. Nadomestite jih lahko z polnozrnatimi izdelki.

Alkohol: Ne smete več piti? Lahko, a ne pretiravajte! Redno uživanje večjih količin alkohola namreč povzroča vnetja.

Kaj vključiti na jedilnik?

Stanje lahko torej poskušate uravnovesiti z ustrezno izbiro hrane. Izbirajte živila, ki vsebujejo kurkumin, veliko antioksidantov, mineralov, kalija in nujno potrebne maščobne kisline.

–          zelena listnata zelenjava

–          ohrovt

–          brokoli

–          redkev

–          semena (lanena)

–          orehi

–          ingver

–          fižol

–          ananas

–          zelena

–          borovnice

–          kurkuma

–          riž

–          laneno olje, orehi

–          jagodičevje

–          citrusi

–          paradižnik

–          zeleni čaj

Foto: Shutterstock