Kontaktirajte nas

Življenjski Stil

Preproste vaje za sproščanje

Objavljeno

V redu

Joga lahko igra koristno vlogo pri skrbi za svoje zdravje. Nujno pa jo moramo kombinirati  s hranljivo hrano, dobrim počitkom in telesno aktivnostjo. Če dodamo še pozornost na dihanje, pa smo že ogromno storili za svoje telo.

V času izjemnega stresa se naš centralni živčni sistem “zapre”. Glede na to je tukaj ena izmed mojih najljubših pozicij joge: Noge počivajo ob zidu (Viparita Karani).

Poskusite sami in k poziciji joge zgoraj dodajte kratko vadbo meditacije in dihanja. Verjemite mi – morda ne bo videti kot težka vaja, toda ta poza dejansko blagodejno upliva na naše počutje veliko bolj, kot si morda mislite.

Inverzije prinašajo velik počitek centralnemu živčnemu sistemu, pomlajujejo možgane, odpirajo pljuča in na splošno olajšajo naša čustva. Mnogi med nami se zbujajo ponoči in imajo težave s spanjem. Morda bo pomagalo, da vstanete iz postelje in naredite to vajo.

Če imate občutek boleče hrbtenice, lahko, kot oporo za noge uporabite stol. Obe različici sta čudoviti.

Privoščite si nekaj trenutkov sprostitve. Zavedajte se, kje so noge postavljene, in poskusite biti mirni. Bodite pozorni, ali lahko popolnoma sprostite obraz z zaprtimi ali odprtimi očmi, ki mehčajo grlo, zadnji del vratu? Stiskate zobe in čeljust? Samo sprostite se. 

Načrtujte, da se v tem položaju zadržite približno 5 minut ali dlje. V tem času se bo vaš um spremenil in iskal, kaj bi lahko še storil.

Da bi bil vaš um osredotočen in telo sproščeno, preizkusite naslednjo meditacijo, ki se imenuje 5 čutov in 5 dihov, hkrati pa noge držite ob steni.


5 čutov in 5 dihov

V tej vaji boste raziskovali vsakega od svojih petih čutov, enega za drugim, pri vsakem pa začasno ustavili cikel s 5. vdihi:

Osredotočite se na to, kako je vaše telo v stiku s tlemi, stolom, steno. Ali obstajajo drugi fizični občutki, ki jih lahko tukaj zabeležite? Ideja je biti čim bolj prizemljen. Počasi vdihnite in izdihnite s ciklom petih vdihov, ki jih štejte:

Vdihnite do števila 1 – izdihite do števila 2

Vdih 3 – izdih 4

Vdih 5 – izdih 6

Vdih 7 – izdih 8

Vdih 9 – izdih 10

Vizija: Vizualizirajte pomirjujoče ali najljubše mesto. Oglejte si čim več podrobnosti – barve, oblike, druge posameznike in sebe. Počasi vdihnite in izdihnite s ciklom 5 vdihov.

Vizualizirajte pomirjujoče ali najljubše mesto / Foto: SHUTTERSTOCK

Sluh: Pozorno poslušajte okolico in bodite pozorni le na zvoke v sobi. Počasi vdihnite in izdihnite s ciklom 5 vdihov.

Vonj: To bi lahko bil vonj po sobi ali spomin. Počasi vdihnite in izdihnite s ciklom 5. vdihov.

Okus: Zavedajte se okusa v ustih. Počasi vdihnite in izdihnite s ciklom 5. vdihov.

Ko končate, kolena počasi objemite in se nežno zibajte naprej in nazaj. Zavihajte se na stran. Tu počivate za trenutek, preden se dvignete v sedeč položaj. Ponavljajte tako pogosto, kot potrebujete, in vzemite to darilo nege k srcu.

Foto: SHUTTERSTOCK

Življenjski Stil

Vesela novica: Na tisoče Slovencev bo prejelo 500 evrov!

Objavljeno

V redu

Avtor

Preverite, najbrž ste med njimi tudi vi.

Če spadate med tiste srečneže, ki so ali pa še bodo med 1. januarjem 2020 in 15. 6. 2022, postali starši, se boste razveselili enkratnega solidarnostnega dodatka za novorojence v višini 500 evrov.

Enkratni solidarnostni dodatek za novorojence v višini 500 evrov prejme starš oziroma posvojitelj za otroka, ki ima stalno prebivališče v Sloveniji in je rojen od 1. januarja 2020 do 15. 6. 2022. Izplačila centri za socialno delo izvajajo po uradni dolžnosti v treh mesecih po rojstvu, kar pomeni, da posebne vloge ni potrebno vlagati.

Enkratni solidarnostni dodatek za novorojence se ne šteje v dohodek pri uveljavljanju pravic po predpisih, ki urejajo pravice iz javnih sredstev, razen pri izredni denarni socialni pomoči.

Zakon o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (PKP7), ki je začel veljati 31. 12. 2020, prinaša nabor enkratnih solidarnostih dodatkov, ki sodijo v pristojnost ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (MDDSZ). Med njimi tudi enkratni solidarnostni dodatek za novorojence, obvešča Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

To se nabira na naših brisačah, če jih ne menjamo redno

Objavljeno

V redu

Avtor

Razumljivo je, da domnevate, da je vaša brisača čista, ker jo po tuširanju uporabite in posušite. Saj ste jo uporabili sveže umiti. Toda dermatologi se s tem ne bi strinjali.

Brisače uporabljamo večkrat na dan in gotovo ste se spraševali, kako pogosto jih morate zamenjati, pa tudi, ali je higienično, če jih uporabljate iz dneva v dan. Razumljivo je domnevati, da je brisača čista, ker jo po tuširanju uporabite.

Toda naša koža nikoli ni popolnoma brez mikroorganizmov in tako lahko končajo na brisačah. Mikrobiologi in dermatologi so odkrili, kako pogosto moramo menjati brisače.

Vsakdo ima na površini kože bakterije, viruse in glive, kar se morda sliši nekoliko zaskrbljujoče, vendar je povsem normalno. Pravzaprav ti mikroorganizmi tvorijo mikrobiom vaše kože, ki vas ščiti pred patogeni, zato se morate dejansko počutiti varne, ker jih imate.

Vsakič, ko se posušite z brisačo, prenesete te mikrobe v material skupaj z vlago in odmrlimi kožnimi celicami. Vaše kožne celice in vlaga so v bistvu hrana za mikrobe in jim omogočajo razmnoževanje. Medtem, ko vaša koža proizvaja kisline, ki preprečujejo rast mikrobov več, kot jih potrebujete, vaše brisače nimajo te sreče. Torej, če vaše brisače ostanejo vlažne in vsebujejo kožne celice, se lahko ti mikrobi naselijo.

Redno menjajte brisače. (foto: Shutterstock)

Obsežnih raziskav, ki bi natančno odgovorile na vprašanje kako pogosto moramo menjati brisače ni, vendar strokovnjaki priporočajo menjavo brisač približno enkrat na teden, da bi se izognili kopičenju in razmnoževanju mikroorganizmov. Če uporabljate brisačo, ki začne smrditi, je vonj verjetno posledica razmnoževanja organizmov in jo takoj zamenjajte. Prav tako je pred ponovno uporabo najbolje, da se brisača popolnoma posuši, sicer bo vlaga omogočila rast mikroorganizmov. Skratka, verjetno ne boste čutili večjih škodljivih učinkov ponovne uporabe brisače po nekaj dneh, je pa pametno, da jo dovolj pogosto zamenjate.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

KOLUMNA: Sem deklica za vse, na koncu tudi koš za smeti!

Objavljeno

V redu

Avtor

Naveličana in razočarana sem. Vsi bi radi nekaj od mene, to tudi dobijo. Vsi se s težavami obračajo name, iščejo nasvet, pomoč, tudi, če gre zgolj za uslugo pri kakšni praktični stvari in vedno se odzovem. Včasih se počutim, da sem deklica za vse in na koncu tudi koš za smeti.
Poslušam, pomagam, naredim, kar le lahko. Vedno sem pri roki in se odzovem, skočim in pomagam, brišem solze, urejam papirje, predlagam diete, kupujem kozmetiko in vračam nasmeh. Vendar vse bolj ugotavljam, da ob vsem tem, mene ni.
Nihče od teh ljudi, ki jim stojim ob strani, nobena od teh prijateljic, znank, me nikoli ne vpraša kako sem? Ne pokliče razen kadar je drama ali panika. Ne pokliče, da bi vprašala kako si? Ne pokliče, da bi rekla, ej a kaj potrebuješ, greva na en čvek.
Izkoristi, odvrzi do naslednje panike, ko te bom spet potrebovala, samo to je. Vse bolj to premlevam zadnje čase, počutim se slabo, dobesedno zavrženo in sploh ne vem kaj naj storim? Vem pa, da bom verjetno spet skočila na prvi klic.

Razočarana gospodinja

Ste se v izpovedi Razočarane gospodinje našle tudi ve, drage dame? Imate morda koristen nasvet? Spodbudno besedo? Karkoli, da se bo počutila bolje? Zapišite svoje razmišljanje v komentar na naši Facebook strani!

Odgovarja Urša Mravlje
Aromatica Slovenija


Diplomirana aromaterapevtka, strokovnjakinja za odnose z javnostmi, glasbena producentka, radijska in TV voditeljica ter izkušena ženska z zdravim smislom za humor

Glede na to, da ste to zapisali, vam dobro gre. Gre v pravo smer, saj ste spregledali. Ne dovolite več. V bistvu vas to, kljub temu, da iskreno radi pomagate, na koncu obremenjuje. Verjamem, da ne preračunavate v smislu, aha, 2 x sem ji pomagala, naj še ona 2 x meni, a vidite, da v resnici ne obstajate razen, ko vas potrebujejo in izkoristijo. To pa ni dobro, ker vas več kot očitno to boli. Ne dovolite si več. Vsakič se najprej vprašajte, moram ali želim? Odzovite se le na želim. Počasi bo šlo v pravo smer in počasi se bo tudi skristaliziralo s kom boste ostali v prijateljski navezi, kdo si bo pa našel drugo žrtev.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

 

 

Zadnje novice

Kategorije

OGLASI

POPULARNO

sidereals