Kontaktirajte nas

Življenjski Stil

Pilates vaja, ki bo všeč vsaki nosečnici

Objavljeno

V redu

Pilates skrbi za moč, gibljivost in dober mišični tonus, kar je dobro tako med nosečnostjo kot sicer, pri tem pa kot pomemben del izvajanja vaj poudarja tudi dihanje in sproščanje. Vaje se osredotočajo predvsem na trup oziroma območje med rameni in medenico, vključno z mišicami medeničnega dna. Razvijajo moč mišičnih stabilizatorjev, ki podpirajo medenico in križ. Če te mišice okrepite, bo vaš trup močan – in s pilatesom je to mogoče, ne da bi telo oziroma sklepe preveč obremenili. Prav zato je pilates tudi odlična vadba za nosečnice. Ker mora biti vadba za nosečnice prilagojena njihovemu posebnemu stanju, je potrebno poiskati pilates, prilagojen nosečnicam. Prav tako mora biti inštruktor pilatesa usposobljen za delo z nosečnicami oziroma mora imeti z njimi izkušnje. Četudi lahko opisano vajo izvajate brez težav, je treba vedeti, da gre klasični pilates hitro v precej težje vaje, ki za nosečnice niso primerne.

Pilates za nosečnice ima največjo prednost v tem, da se osredotoča na mišice in gibe, ki med nosečnostjo pogosto povzročajo težave. Pilates skrbi za:

  1. Učvrstitev trebušnih mišic, kar telesu pomaga, da se bolje spopada z dodatno maso zaradi v maternici rastočega otroka.
  2. Manj bolečin v križu. Hormoni med nosečnostjo povzročijo, da so vezi med kostmi in sklepi bolj mehke in raztegljive, poleg tega je zaradi dodatne teže in spremembe težišča bolečin več, prav tako smo tudi bolj nerodni in bolj nagnjeni k poškodbam. Pilates pa poskrbi za mišice v notranjosti trupa, ki skrbijo za stabilizacijo in tako preprečujejo bolečine v križu in medenici.
  3. Krepitev mišic medeničnega dna. S tem imamo boljši nadzor nad iztrebljanjem, poskrbimo za podporo mehurju in preprečimo uhajanje urina, prav tako pa imamo pri porodu več moči za potiskanje.
  4. Ravnotežje. Ker se med nosečnostjo spremeni težišče in pridobimo maso, smo precej bolj nerodni, pilates pa je najboljša vadba za nosečnice prav zato, ker pomaga izboljšati ravnotežje.
  5. Razbremenitev hrbta in medenice. Določene vaje, pri katerih krepimo telo na vseh štirih, nam pomagajo razbremeniti hrbet in medenico, prav tako pa so nam lahko v pomoč, da se otrok proti koncu nosečnosti obrne v pravi položaj, torej z glavico navzdol.
  6. Sproščanje in nadzor nad dihanjem. Oboje je med porodom še kako pomembno, zato se velja naučiti čim boljših tehnik.
Pregnant women in a gym. Girls diong yoga. Women working together.

Pilates za nosečnice brez izkušenj?

Kakšna vadba za nosečnice vam bo najbolj ustrezala, je seveda odvisno od tega, kakšna oseba ste in kakšne so vaše telesne značilnosti. Kako ugotoviti, ali vam ustreza prav pilates za nosečnice, če se z njim doslej niste nikoli ukvarjali? Najbolje je, da naredite eno lažjih vaj in preverite, ali vam je všeč oziroma se vam zdi koristna – ali pri njej čutite, da telo opravlja delo.

  1. Naučite se stisniti mišice medeničnega dna. Če jih ne znate, pojdite na stranišče in med lulanjem zaustavite curek – stisnili ste prav te mišice. Spustite se na dlani in kolena. Dlani naj bodo postavljene pod rameni, kolena pa pod kolki. Hrbet držite povsem ravno (pri čemer vam bo v veliko pomoč ogledalo).
  2. Spustite se na dlani in kolena. Dlani naj bodo postavljene pod rameni, kolena pa pod kolki. Hrbet držite povsem ravno (pri čemer vam bo v veliko pomoč ogledalo).
  3. Vdihnite, pri izdihu pa stisnite mišice medeničnega dna in potegnite trebuh oziroma popek navzgor.
  4. Normalno dihajte, ohranite hrbet pri miru in držite položaj 10 sekund.
  5. Počasi sprostite svoje telo.

Vajo ponovite desetkrat. Se vam zdi primerna? Potem bo pilates za nosečnice kot nalašč za vas.

Pregnancy Yoga, Fitness concept. Portrait of two attractive young pregnant yoga models posing with sport mats against white wall indoor. Pregnant smiling fitness women before practicing yoga at class

Življenjski Stil

Vesela novica: Na tisoče Slovencev bo prejelo 500 evrov!

Objavljeno

V redu

Avtor

Preverite, najbrž ste med njimi tudi vi.

Če spadate med tiste srečneže, ki so ali pa še bodo med 1. januarjem 2020 in 15. 6. 2022, postali starši, se boste razveselili enkratnega solidarnostnega dodatka za novorojence v višini 500 evrov.

Enkratni solidarnostni dodatek za novorojence v višini 500 evrov prejme starš oziroma posvojitelj za otroka, ki ima stalno prebivališče v Sloveniji in je rojen od 1. januarja 2020 do 15. 6. 2022. Izplačila centri za socialno delo izvajajo po uradni dolžnosti v treh mesecih po rojstvu, kar pomeni, da posebne vloge ni potrebno vlagati.

Enkratni solidarnostni dodatek za novorojence se ne šteje v dohodek pri uveljavljanju pravic po predpisih, ki urejajo pravice iz javnih sredstev, razen pri izredni denarni socialni pomoči.

Zakon o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (PKP7), ki je začel veljati 31. 12. 2020, prinaša nabor enkratnih solidarnostih dodatkov, ki sodijo v pristojnost ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (MDDSZ). Med njimi tudi enkratni solidarnostni dodatek za novorojence, obvešča Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

To se nabira na naših brisačah, če jih ne menjamo redno

Objavljeno

V redu

Avtor

Razumljivo je, da domnevate, da je vaša brisača čista, ker jo po tuširanju uporabite in posušite. Saj ste jo uporabili sveže umiti. Toda dermatologi se s tem ne bi strinjali.

Brisače uporabljamo večkrat na dan in gotovo ste se spraševali, kako pogosto jih morate zamenjati, pa tudi, ali je higienično, če jih uporabljate iz dneva v dan. Razumljivo je domnevati, da je brisača čista, ker jo po tuširanju uporabite.

Toda naša koža nikoli ni popolnoma brez mikroorganizmov in tako lahko končajo na brisačah. Mikrobiologi in dermatologi so odkrili, kako pogosto moramo menjati brisače.

Vsakdo ima na površini kože bakterije, viruse in glive, kar se morda sliši nekoliko zaskrbljujoče, vendar je povsem normalno. Pravzaprav ti mikroorganizmi tvorijo mikrobiom vaše kože, ki vas ščiti pred patogeni, zato se morate dejansko počutiti varne, ker jih imate.

Vsakič, ko se posušite z brisačo, prenesete te mikrobe v material skupaj z vlago in odmrlimi kožnimi celicami. Vaše kožne celice in vlaga so v bistvu hrana za mikrobe in jim omogočajo razmnoževanje. Medtem, ko vaša koža proizvaja kisline, ki preprečujejo rast mikrobov več, kot jih potrebujete, vaše brisače nimajo te sreče. Torej, če vaše brisače ostanejo vlažne in vsebujejo kožne celice, se lahko ti mikrobi naselijo.

Redno menjajte brisače. (foto: Shutterstock)

Obsežnih raziskav, ki bi natančno odgovorile na vprašanje kako pogosto moramo menjati brisače ni, vendar strokovnjaki priporočajo menjavo brisač približno enkrat na teden, da bi se izognili kopičenju in razmnoževanju mikroorganizmov. Če uporabljate brisačo, ki začne smrditi, je vonj verjetno posledica razmnoževanja organizmov in jo takoj zamenjajte. Prav tako je pred ponovno uporabo najbolje, da se brisača popolnoma posuši, sicer bo vlaga omogočila rast mikroorganizmov. Skratka, verjetno ne boste čutili večjih škodljivih učinkov ponovne uporabe brisače po nekaj dneh, je pa pametno, da jo dovolj pogosto zamenjate.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

KOLUMNA: Sem deklica za vse, na koncu tudi koš za smeti!

Objavljeno

V redu

Avtor

Naveličana in razočarana sem. Vsi bi radi nekaj od mene, to tudi dobijo. Vsi se s težavami obračajo name, iščejo nasvet, pomoč, tudi, če gre zgolj za uslugo pri kakšni praktični stvari in vedno se odzovem. Včasih se počutim, da sem deklica za vse in na koncu tudi koš za smeti.
Poslušam, pomagam, naredim, kar le lahko. Vedno sem pri roki in se odzovem, skočim in pomagam, brišem solze, urejam papirje, predlagam diete, kupujem kozmetiko in vračam nasmeh. Vendar vse bolj ugotavljam, da ob vsem tem, mene ni.
Nihče od teh ljudi, ki jim stojim ob strani, nobena od teh prijateljic, znank, me nikoli ne vpraša kako sem? Ne pokliče razen kadar je drama ali panika. Ne pokliče, da bi vprašala kako si? Ne pokliče, da bi rekla, ej a kaj potrebuješ, greva na en čvek.
Izkoristi, odvrzi do naslednje panike, ko te bom spet potrebovala, samo to je. Vse bolj to premlevam zadnje čase, počutim se slabo, dobesedno zavrženo in sploh ne vem kaj naj storim? Vem pa, da bom verjetno spet skočila na prvi klic.

Razočarana gospodinja

Ste se v izpovedi Razočarane gospodinje našle tudi ve, drage dame? Imate morda koristen nasvet? Spodbudno besedo? Karkoli, da se bo počutila bolje? Zapišite svoje razmišljanje v komentar na naši Facebook strani!

Odgovarja Urša Mravlje
Aromatica Slovenija


Diplomirana aromaterapevtka, strokovnjakinja za odnose z javnostmi, glasbena producentka, radijska in TV voditeljica ter izkušena ženska z zdravim smislom za humor

Glede na to, da ste to zapisali, vam dobro gre. Gre v pravo smer, saj ste spregledali. Ne dovolite več. V bistvu vas to, kljub temu, da iskreno radi pomagate, na koncu obremenjuje. Verjamem, da ne preračunavate v smislu, aha, 2 x sem ji pomagala, naj še ona 2 x meni, a vidite, da v resnici ne obstajate razen, ko vas potrebujejo in izkoristijo. To pa ni dobro, ker vas več kot očitno to boli. Ne dovolite si več. Vsakič se najprej vprašajte, moram ali želim? Odzovite se le na želim. Počasi bo šlo v pravo smer in počasi se bo tudi skristaliziralo s kom boste ostali v prijateljski navezi, kdo si bo pa našel drugo žrtev.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

 

 

Zadnje novice

Kategorije

OGLASI

POPULARNO

sidereals