Pilates vaja, ki bo všeč vsaki nosečnici

Pilates skrbi za moč, gibljivost in dober mišični tonus, kar je dobro tako med nosečnostjo kot sicer, pri tem pa kot pomemben del izvajanja vaj poudarja tudi dihanje in sproščanje. Vaje se osredotočajo predvsem na trup oziroma območje med rameni in medenico, vključno z mišicami medeničnega dna. Razvijajo moč mišičnih stabilizatorjev, ki podpirajo medenico in križ. Če te mišice okrepite, bo vaš trup močan – in s pilatesom je to mogoče, ne da bi telo oziroma sklepe preveč obremenili. Prav zato je pilates tudi odlična vadba za nosečnice. Ker mora biti vadba za nosečnice prilagojena njihovemu posebnemu stanju, je potrebno poiskati pilates, prilagojen nosečnicam. Prav tako mora biti inštruktor pilatesa usposobljen za delo z nosečnicami oziroma mora imeti z njimi izkušnje. Četudi lahko opisano vajo izvajate brez težav, je treba vedeti, da gre klasični pilates hitro v precej težje vaje, ki za nosečnice niso primerne.

Pilates za nosečnice ima največjo prednost v tem, da se osredotoča na mišice in gibe, ki med nosečnostjo pogosto povzročajo težave. Pilates skrbi za:

  1. Učvrstitev trebušnih mišic, kar telesu pomaga, da se bolje spopada z dodatno maso zaradi v maternici rastočega otroka.
  2. Manj bolečin v križu. Hormoni med nosečnostjo povzročijo, da so vezi med kostmi in sklepi bolj mehke in raztegljive, poleg tega je zaradi dodatne teže in spremembe težišča bolečin več, prav tako smo tudi bolj nerodni in bolj nagnjeni k poškodbam. Pilates pa poskrbi za mišice v notranjosti trupa, ki skrbijo za stabilizacijo in tako preprečujejo bolečine v križu in medenici.
  3. Krepitev mišic medeničnega dna. S tem imamo boljši nadzor nad iztrebljanjem, poskrbimo za podporo mehurju in preprečimo uhajanje urina, prav tako pa imamo pri porodu več moči za potiskanje.
  4. Ravnotežje. Ker se med nosečnostjo spremeni težišče in pridobimo maso, smo precej bolj nerodni, pilates pa je najboljša vadba za nosečnice prav zato, ker pomaga izboljšati ravnotežje.
  5. Razbremenitev hrbta in medenice. Določene vaje, pri katerih krepimo telo na vseh štirih, nam pomagajo razbremeniti hrbet in medenico, prav tako pa so nam lahko v pomoč, da se otrok proti koncu nosečnosti obrne v pravi položaj, torej z glavico navzdol.
  6. Sproščanje in nadzor nad dihanjem. Oboje je med porodom še kako pomembno, zato se velja naučiti čim boljših tehnik.
Pregnant women in a gym. Girls diong yoga. Women working together.

Pilates za nosečnice brez izkušenj?

Kakšna vadba za nosečnice vam bo najbolj ustrezala, je seveda odvisno od tega, kakšna oseba ste in kakšne so vaše telesne značilnosti. Kako ugotoviti, ali vam ustreza prav pilates za nosečnice, če se z njim doslej niste nikoli ukvarjali? Najbolje je, da naredite eno lažjih vaj in preverite, ali vam je všeč oziroma se vam zdi koristna – ali pri njej čutite, da telo opravlja delo.

  1. Naučite se stisniti mišice medeničnega dna. Če jih ne znate, pojdite na stranišče in med lulanjem zaustavite curek – stisnili ste prav te mišice. Spustite se na dlani in kolena. Dlani naj bodo postavljene pod rameni, kolena pa pod kolki. Hrbet držite povsem ravno (pri čemer vam bo v veliko pomoč ogledalo).
  2. Spustite se na dlani in kolena. Dlani naj bodo postavljene pod rameni, kolena pa pod kolki. Hrbet držite povsem ravno (pri čemer vam bo v veliko pomoč ogledalo).
  3. Vdihnite, pri izdihu pa stisnite mišice medeničnega dna in potegnite trebuh oziroma popek navzgor.
  4. Normalno dihajte, ohranite hrbet pri miru in držite položaj 10 sekund.
  5. Počasi sprostite svoje telo.

Vajo ponovite desetkrat. Se vam zdi primerna? Potem bo pilates za nosečnice kot nalašč za vas.

Pregnancy Yoga, Fitness concept. Portrait of two attractive young pregnant yoga models posing with sport mats against white wall indoor. Pregnant smiling fitness women before practicing yoga at class

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com