Kako spanje vpliva na duševno zdravje?

Ni skrivnost, da ima spanje pomembno vlogo pri dobrem telesnem in duševnem zdravju. Pomanjkanje spanja lahko kratkoročno povzroči draženje in izčrpanost, lahko pa ima tudi resne dolgoročne zdravstvene posledice. Pomanjkanje spanja je povezano s številnimi škodljivimi zdravstvenimi težavami, vključno s srčnimi boleznimi, diabetesom tipa 2 in depresijo.

Nekatera psihiatrična stanja lahko povzročijo težave s spanjem, motnje spanja pa lahko poslabšajo tudi simptome številnih stanj duševnega zdravja, kot so depresija, tesnoba in bipolarne motnje.

Z drugimi besedami, težave s spanjem lahko privedejo do sprememb v duševnem zdravju, vendar težave z duševnim zdravjem lahko tudi poslabšajo težave s spanjem. Pomanjkanje spanja lahko sproži nastanek določenih psiholoških stanj, čeprav raziskovalci niso povsem prepričani v osnovne razloge za to. Zaradi tega krožnega razmerja med vzorci spanja in duševnim stanjem je pomembno, da če imate težave s spanjem, se posvetujete s svojim zdravnikom.

Foto: Shutterstock

Slabo spanje lahko oteži soočanje z že razmeroma majhno količino stresa. Vsakodnevne težave lahko postanejo glavni vir frustracij. Lahko se počutite osupli, razburjeni in ogorčeni zaradi vsakodnevnih motenj. Slab spanec sam po sebi lahko celo privede do stresa. Morda veste, da morate dobro spati, vendar potem se vznemirjate in zaradi skrbi se ravno zgodi nasprotno. Ne morete spati.

Nespečnost in druge težave s spanjem so lahko simptom depresije. V zadnjem času pa raziskave nakazujejo, da pomanjkanje spanja dejansko vodi v depresijo. Analiza 21 različnih raziskav je pokazala, da imajo ljudje z nespečnostjo dvojno tveganje za razvoj depresije v primerjavi z ljudmi, ki nimajo težav s spanjem.

Zdravljenje nespečnosti je očitno pomemben način za izboljšanje duševnega zdravja, obeta pa se tudi možnost, da so takšna zdravljenja učinkovito orodje za preprečevanje ali celo zdravljenje duševnih težav.

Kot pri mnogih drugih psiholoških stanjih se zdi, da je odnos med spanjem in tesnobo dvosmeren. Ljudje z anksioznostjo ponavadi doživljajo več motenj spanja, vendar lahko k občutkom tesnobe prispeva tudi pomanjkanje spanja. To lahko postane cikel, ki vzdržuje tako težave s spanjem kot anksioznost.

Poskrbite, da se bo vaš spanec izboljšal. Veste, da glasba zelo dobro vpliva na spanec. Če ne morete zaspati, si zavrtite kakšno sproščujočo glasbo. Zagotovo bo veliko bolje. 

Pri težavah s spanjem vam lahko pomaga tudi sprošujoča glasba

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com