Connect with us

Življenjski Stil

Poletje je tu. Kako se znebiti odvečnih kilogramov ?

Published

on

Letos nas je doletelo že kar nekaj neprijetnosti povezanih s krizo s koronavirusom kar je definitivno imelo svoj vpliv na naše zdravje. Poleg tega, da je bil prvi val epidemije čustveno zelo stresen, smo bili primorani čepeti doma v stanovanjih in vse to skupaj je marsikomu dodalo tudi kak odvečni kilogram. Zdaj je tu poletje, dobili smo bone za dopuste in prilezli smo iz svojih “brlogov” na plano. Kako se sedaj na zdrav način znebiti nabrane odvečne teže?

Za vas smo sestavili seznam nasvetov, razdeljenih v tri kategorije. V prvo spadajo nasveti, ki so povezani z motivacijo in odpravo stresa, v drugo smo umestili s prehrano povezane nasvete, v tretji pa so nasveti za hujšanje, povezani s športom in rekreacijo.

Znanstveno dokazano je, da sta stres in telesna teža medsebojno povezana. Če boste v procesu izgubljanja kilogramov pogosto v stresu, vam bo padla tudi motivacija za dosego zastavljenega cilja. Priporočamo vam, da upoštevate naslednje:

Beležite rezultate teže in obsega pasu. Preden pričnete s hujšanjem, se fotografirajte in si izmerite obseg pasu. Nato si določite in zapišite cilj, ki ga želite doseči. Vsako jutro se stehtajte in težo zabeležite na list papirja ali v zvezek. Tako boste imeli dober pregled nad procesom hujšanja, s sprotnimi rezultati pa boste ohranjali visoko stopnjo motivacije.

Zastavite si realne cilje. Shujšati več kot 15 kg v enem tednu je morda realno, zagotovo pa nezdravo. Pregovor »počasi se daleč pride« je v tem primeru vsekakor na mestu.

Recite STOP hitri prehrani, ki zvišuje nivo holesterola v krvi, maši žile, povzroča utrujenost, poleg tega pa nasiti le za kratek čas. Preglejte hladilnik ter shrambo, in se takoj znebite nezdrave prehrane. Poskusite se izogibati ocvrti hrani. Obstaja veliko drugih, zdravju prijaznejših načinov priprave hrane, kot so kuhanje, pečenje v pečici, pečenje na žaru, dušenje, praženje ipd…

Čas je, da nezdravi hrani rečete STOP! / Foto: SHUTTERSTOCK

Preden se odpravite v trgovino, si na listek napišite seznam živil, ki jih potrebujete za pripravo obrokov. Nakup opravite čim hitreje, saj boste na ta način preprečili, da bi posegli po nezdravih izdelkih, hkrati pa boste privarčevali tudi pri času in denarju.

Z izogibanjem stresa, s pozitivno naravnanostjo in pravilno prehrano ste že na dobri poti do popolne postave. Hujšanje pa bo precej bolj učinkovito, če boste v svoje življenje vnesli tudi zadostno mero gibanja. Z rekreacijo in športom so povezani naslednji nasveti za hujšanje:

Vzemite si čas za tek v naravi. Pred kosilom ali večerjo se odpravite na krajši sprehod. Ne le, da boste s tem pokurili nekaj kalorij, po vsej verjetnosti boste nato želeli zaužiti nekaj bolj zdravega.

Zavedajte se, da mišične celice porabijo vsaj štirikrat več kalorij kot maščobne. Privoščite si pol ure aktivne fizične vadbe vsaj dvakrat ali trikrat na teden.

 Že med tednom planirajte, na kakšen način se boste rekreirali za vikend. Če imate resno željo po hujšanju, boste morali živeti zdravo vseh 7 dni v tednu.

Zmanjšajte čas sedenja. Za gibanje izkoristite vsako priložnost. Tudi v službi si večkrat vzemite 5 minut časa in se malo razgibajte.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Življenjski Stil

KOLUMNA: Soseda laja glasneje kot njihov pes

Published

on

Vam je morda znano, no, to je moj vsakdan.  Živim v vrstni hiši na obrobju in da, sosedje imajo psa, ki sem in tja tudi zalaja ampak tako, da veš, da je za to razlog, za razliko od njegove lastnice, ki laja ves dan, glasneje in na vsakega, ki pride mimo.

Vtika se v vse, pravzaprav še iz hiše ne stopim povsem, ko že slišim, aha kam pa greš danes, a greš v trgovino? A veš, sem ti mislila povedati (ne nisi mislila, ker že govoriš), da te je iskal poštar in ker te ni mogel priklicati, sem mu razložila, da imaš že od lanskega leta pokvarjen zvonec in da ohoho nimaš časa, da bi poiskala mojstra, da ti to popravi. No,  pa saj zdaj ne delajo ampak od lanskega leta bi pa to res že lahko naredila in tudi to sem mu povedala, da se mi ne zdi v redu, ker te on ne more dobiti in vedno čaka pred vrati.

Ja, ja, to še vedno govori soseda, vmes sem morda uspela dvakrat globoko vdihniti in glasno izdihniti, večkrat sem tudi odprla usta, ker sem želela nekaj pripomniti, a je ostalo pri tem. Ni šans, ni šans, da prekineš salvo besed, zaustaviš vtikanje, glasno napadanje. Ni šans. Seveda sem vmes z eno nogo že v avtu ampak to še kar govori in mi svetuje kaj naj, kaj moram, kako naj in oh zakaj nisi. V tem stilu za vsako stvar.

Zanje čase imam preden grem od doma nekajminutni pregled okolice, z vseh oken pregledam teren, da  bi se ji nekako izognila, sklanjam se čez balkon, enkrat bom še padla nanjo, aja, ne bom, ker je takoj zakričala, da naj pazim, ker bom dol padla, saj sem bolj štoraste sorte. Uf. Meša se mi. Razmišljam, da bi prodala hišo, ki sem jo podedovala po babici in šla živet nekam bogu za hrbtom kot se reče, ker enostavno ne prenesem več vtikanja. 

Poskusila sem vse, ji razložiti, se je izogibati, ignorirati, za pomoč sem prosila njenega sina, žive meje ne obrezujem več, a ne pomaga. Včasih se mi zdi, da me še njen pes pomilovalno gleda.

Če se ji nekako sama izognem, me pa zbudi, vznemiri, razburi, ko glasno kriči na drugega soseda ali mimoidočega, poštarja, kolesarja, avtobus.

Na trenutke vidim kot edino rešitev selitev, vendar se mi zdi noro, saj imam tu blizu službo, svojo hišo imam rada, v soseski živijo prijatelji.

Imate morda kakšno idejo, kaj  še lahko storim? Izkušnje s podobno situacijo?

Razočarana gospodinja

Ste se v izpovedi Razočarane gospodinje našle tudi ve, drage dame? Imate morda koristen nasvet? Spodbudno besedo? Karkoli, da se bo počutila bolje? Zapišite svoje razmišljanje v komentar na naši Facebook strani!

Odgovarja Urša Mravlje, Aromatica Slovenija

Diplomirana aromaterapevtka, strokovnjakinja holistične aromaterapije in izkušena ženska

Takih situacij je verjetno precej. Veliko ljudi zna biti izjemno napornih in na žalost mislijo le nase. Verjamem, da bi bila selitev lahko rešitev vendar zakaj. Svoje življenje, boste morali spremeniti zaradi sosede, ki vam ne da dihati. Predlagam, da se poskusite še enkrat pogovoriti, morda ob prisotnosti njenega sina. Vztrajajte na tem. Glede na to, da očitno obremenjuje tudi druge sosede, se lahko povežete in skupaj nastopite. Bo bolj resno vzela.

Naj ji najdejo zaposlitev, zadolžitev, ker ji je očitno hudo dolgčas.  Večkrat naj sprehodi psa.

Vi pa dihajte in se zaščitite z namišljenim oklepom, ne pustite ji blizu.     

Foto: Shutterstock

Continue Reading

Življenjski Stil

Super trik vitkih dam: Samo to popijte!

Published

on

Si želite očistiti telo in izgubiti nekaj kilogramov? Za vas smo pripravili odličen nasvet, s katerim vam bo to uspelo veliko hitreje.

Potrebujete dve zdravi sestavini, to sta:

Zeleni čaj

Zeleni čaj je izredno zdravilen, vsebuje številne antioksidante. Na naš organizem vpliva tako, da pospešuje metabolizem in pomaga, da se maščobne obloge topijo hitreje. Prav tako je močan čistilec telesa, kar pomeni, da pomaga, da strupeni toksini hitreje zapustijo naše črevesje. Posledično se izboljša počutje, pridobimo več energije, polepša se videz kože in bolj zdravi smo.

Zeleni čaj je poln antioksidantov.

Limona

Za limono je znano, da vsebuje veliko vitamina C. Pomaga pa tudi pri hujšanju, saj pospešuje prebavo in čisti črevesje. Limonov sok krepi imunski sistem in na narave način topi odvečno maščobo.

Limona vsebuje vitamin C.

Kako si pripraviti napitek, s pomočjo katerega boste hitreje shujšali?

Skuhajte zeleni čaj in ga ohladite. Nalijte ga v skodelico, dodajte sok polovice limone, zmešajte in pijte po požirkih. Dovolj je ena skodelica na dan, najbolje pred kosilom.

Pomembno je, da vztrajate vsaj nekaj tednov.

Foto: Pixabay.com, Shutterstock

Continue Reading

Življenjski Stil

Ljudje, ki uživajo v kritiziranju, so najbolj nesrečni

Published

on

Medtem ko v izboljšanje lastnega življenja ne želijo vlagati truda, so odkrito jezni na tiste, ki jim je uspelo požeti obilen pridelek.

Že kratek sprehod po družbenem omrežju razkriva prostrano morje posameznikov, ki strastno kritizirajo, opravljajo in prelivajo gnev na vse, ki si upajo slediti zastavljenim ciljem. Imate tudi v vašem okolju takšne osebe ali pa si upate priznati, da se z omenjenimi čustvi pravzaprav srečujete sami?

Kdo so največji kritiki, opravljivci?

Poleg posameznikov, ki jih je življenje prevečkrat spravilo na kolena, gre najbolj pogosto za ljudi, ki na odrekanje, izzive in trdo delo niso pripravljeni. Kratek spanec, dvojni delavniki, neprespane noči, dnevi in meseci brez sproščujočega počitka so jim tuji, zato morda ni tako nenavadno, da naštetega ne pripisujejo niti tistim, ki si grizejo kolena na poti do cilja. Ker se jim zdi krivično, da nekdo drug živi bolje, svoje nezadovoljstvo radi izražajo s kritiziranjem in negativnim ogovarjanjem. Slednje jim notranjo praznino zapolni z zadovoljstvom in pomembnostjo, tako se vsaj za nekaj trenutkov počutijo bolje.

Tisti, ki kritizirajo, so največkrat zelo nesrečni.

Kadar jih situacija prisili, da se zazrejo v podobo lastnega življenja, brž naprtijo krivdo za neuspeh drugim, sebe pa postavijo v vlogo žrtve. To je namreč lažje, kot si iskreno priznati, da bi morali stopiti izven cone udobja, zavihati rokave ter se namesto ogovarjanja ob skodelici kave lotiti načrtovanja boljše in lepše prihodnosti. A za slednje je potrebna volja, ne zgolj čas in pogum za pisanje žaljivih komentarjev in samozavestno mlatenje prazne slame.

Ne pozabite, da ste v prvi vrsti sami odgovorni za vašo srečo. Kaj ste pripravljeni zanjo storiti, pa nakazuje pot, ki ste jo izbrali. Razmislite – tudi o tem, da človek, ki poln zagona kuje svojo prihodnost, nima časa, želje in potrebe po tem, da bi kritiziral ljudi, ki jih srečuje na svoji poti.

Foto: Shutterstock

Continue Reading

POPULARNO