Kdaj je najboljši čas za pitje kave?

Kava je ena najbolj priljubljenih pijač na svetu. Vsebuje zelo priljubljen stimulans, imenovan kofein. Mnogi ljudje po vstajanju posežejo po skodelici te kofeinske pijače, drugi pa menijo, da je koristneje počakati nekaj ur.

V tem članku bomo skušali razložiti, kdaj je najboljši čas za pitje kave, da maksimirate koristi in zmanjšate stranske učinke. Mnogi ljudje si privoščijo skodelico ali tri kave, ko vstanejo ali pa kmalu zatem. Vendar se verjame, da pitje kave prehitro po vstajanju zmanjša njegovo energizirajoče učinke, saj bo vaš stresni hormon kortizol na tej točki dosegel vrhunec.

Kortizol je hormon, ki lahko poveča pozornost in osredotočenost. Prav tako uravnava vaš metabolizem, odziv imunskega sistema in krvni tlak. Hormon sledi ritmu, ki je značilen za vaš cikel spanja-budnosti, z visokimi vrednostmi, ki dosežejo največ 30 do 45 minut po vzponu in se po preostanku dneva počasi zmanjšujejo.

Domneva se, da je najboljši čas za pitje kave pozno jutro, ko je raven kortizola nižja. Za večino ljudi, je ta čas med 9.30 in 23.30 uro. Čeprav je to res, nobena študija doslej ni zaznala izvrstnih energijskih učinkov pri zavlačevanju jutranje kave v primerjavi s pitjem takoj ko vstanete.

Foto: SHUTTERSTOCK

Drugi razlog, zakaj je priporočljivo, da odložite jutranjo kavo, je, da kofein iz kave lahko zviša raven kortizola. Pitje kave, ko je nivo kortizola na vrhuncu, lahko še poveča raven tega hormona. Povečana raven kortizola v daljšem obdobju lahko vpliva na vaš imunski sistem in povzroči zdravstvene težave. Vendar dolgoročnih raziskav o vplivu povišane ravni kortizola med pitjem kave na zdravje ni.

Poleg tega se povečanje kortizola, ki ga povzroča kofein, običajno zmanjša pri ljudeh, ki uživajo kofein redno. Kljub temu verjetno nič ne spremeni, če raje popijete kavo, ko vstanete, kot nekaj ur kasneje. Ko pa ste pripravljeni spremeniti svoj jutranji ritual kave, boste morda ugotovili, da zamuda za uživanje kave za nekaj ur prinese več energije. Kava je priljubljena pijača, ki jo uživajo po vsem svetu.

Uživanje kave 30 do 60 minut pred vadbo ali športnim dogodkom lahko pomaga odložiti utrujenost in povečati mišično moč. Upoštevajte, da spodbujevalni učinki kofeina iz kave lahko povzročijo težave s spanjem, če ga zaužijete pred spanjem, ter pri nekaterih ljudeh poveča tesnobo.

Foto: SHUTTERSTOCK

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com