Kontaktirajte nas

Življenjski Stil

Kaj je meditacija?

Objavljeno

V redu

»Meditacija ni enkratna, ustaljena izkušnja. Je bolj dinamičen in stalen proces, širjenje našega zavedanja. Z meditacijo pridemo do spoznanja nedeljivosti svoje resničnosti od čutnih dražljajev do svojih misli in občutkov.« Z meditacijo spoznavamo razsežnosti in zmožnosti svojega uma.

Zakaj meditirati?

Z meditacijo lahko odkrivamo resnično radost in zadovoljstvo, ki izhajata iz naše notranjosti. Z meditacijo gremo v smer odkrivanja resničnega zadovoljstva.

»Zagotovo lahko zunanje okoliščine lahko nekomu pomagajo k srečnosti in blagostanju,  vendar sta konec koncev srečnost in trpljenje odvisna od uma in tega, kako ta zaznava.« Dalajlama

Kako kultiviramo um?

Pri meditaciji se osredotočamo na svoj notranji svet. Um moramo izuriti v osredotočenosti in vztrajanju, da doživimo izkušnjo, notranje razumevanje in vpogled v skrivnost in pravo resničnost.

Katera orodja pomagajo pri meditaciji?

Pri kultiviranju uma se naša meditacijska vadba začne z razvijanjem različnih mentalnih orodij. Nekatera izmed teh so osredotočenost na eno točko, čuječnost, prostornost in nemoteno zavedanje.

Ko razvijemo ta mentalna orodja, jih uporabimo, da pogledamo ne le tisto, kar um zaznava – kar vidimo, slišimo, okušamo, vonjamo, otipamo in mislimo –, ampak pogledamo tudi um sam. Se pravi, da se z meditacijo lahko zelo zavedamo zavedanja. Ni potrebno, da našo pozornost neprestano odvračajo razna vznemirjenja in jo odpeljejo v neskončna razmišljanja in se misel vrti okoli preteklosti, ki ne obstaja, in prihodnosti, ki je še ni. Raje z meditacijo dovolimo svoji zavesti, da polno manifestira svojo jasnost in razsežne kakovosti.

Meditacijske vaje je najbolje uvajati postopoma, dan za dnem, vztrajno in z zdravo količino humorja in radosti. Avtor nas v tej knjigi vabi, da se za meditacijske dejavnosti zadržimo pri vsakem poglavju teden ali dva ali več. Ponavljanje je eden od ključev vadbe. Ni treba hiteti.

Raje se dobro navadimo uporabiti različna mentalna orodja, kot so čuječnost, koncentracija, sprejemanje, prostornost in poizvedovanje, da izurimo svoj um in poglobimo meditacijsko dejavnost. Ta orodja nam bodo pomagala brusiti čustvene vzgibe, kultivirati mentalno ravnotežje in zaznavati resničnost tako, kot je.

Kje začeti? »Kaj potrebujem, da začnem meditirati?«

  • Pri meditaciji ne gre za to, da bi imeli posebne vrste občutke.
  • Meditacija ni vedno pomirjujoča, ekstatična ali sproščujoča.
  • Pri meditaciji ne gre za to, da bi ustavili misli.
  • Meditacija se ne izvaja le na meditacijski blazini, ampak se lahko dogaja kjerkoli, kdajkoli.
  • Meditacija ni umik od sveta, ampak intenzivno poglabljanje vanj.
  • Meditacija ni enkratna, stalna izkušnja, h kateri se skušamo vračati, ampak je vedno spreminjajoč se proces.
  • Pri meditaciji ne gre za to, da bi bili duhovni, ampak da vidimo resničnost tako, kot je.

Pred meditacijo jasno določimo namen in si odgovorimo na vprašanja:

Zakaj želimo meditirati? Kaj je tisto, kar želimo od meditacije? Kako lahko naše meditiranje koristi drugim?

Naša meditacija odmeva izven nas, tudi kadar se tega ne zavedamo. Z njo širimo področje koristi od sebe k drugim.

Katera sta najpomembnejša vidika meditacije?

V meditaciji kultiviramo mirnost telesa, ker se pri premikanju telesa pojavi težnja po vzbujanju misli in razmišljanju, kar lahko zmoti um. Ko se učimo meditirati, ne skušamo ustaviti misli, temveč skušamo zmanjšati odvračanje pozornosti.

Kako povežemo telo z umom s pomočjo skeniranja telesa?

Skeniranje telesa zbere našo pozornost, ki je tako pogosto razpršena navzven, ko lovi, kar vidi, sliši in misli, in to preusmerja. Osredotočimo se, svoj um prenesemo v telo in ga skeniramo, da občutimo fizične, čutne zaznave, ki se dogajajo prav tam, prav zdaj. To telo sprošča in umu sprosti stres.

Kako poteka skeniranje telesa, ki poveže naš um s telesom v celoto, bomo odkrili v knjigi Meditacija.

V vsakem meditacijskem položaju, sede, stoje, med hojo ali leže, je pomembno, da ohranjamo čuječnost. Čuječnost omogoča zravnana, a ne toga hrbtenica.

V knjigi bomo izvedeli osnovna pravila za meditiranje sede, s prekrižanimi nogami in leže na hrbtu. Izvedeli bomo tudi o praksi meditiranja med hojo ter kako s pomočjo meditacije utonemo v globok in okrepčilen spanec.

Kakšne so koristi koncentracije na dihanje oz. na ponavljajoč se vzorec vdihov in izdihov in kratkih premorov med njimi?

• Prvič, osredotočanje na dihanje ima na telo in um pomirjujoč učinek in omogoča koncentracijo na posamezno točko.

• Drugič, dihanje se odvija refleksno, ne glede na to, ali se tega zavedamo ali ne. Na tak način je zelo zanesljivo, saj nam je vedno na razpolago.

• Tretjič, koncentriranje na dihanje na splošno ne vzbuja močnih čustev, ki bi nas ponesla v moteče razmišljanje.

Kaj naj naredim z vsemi temi mislimi?

»Če nikoli nimaš misli, si verjetno mrlič!« Vendar čeprav v meditaciji morda nimamo manj misli, se naš odnos do njih spreminja. Ugotovimo, da nam o vsaki misli ni treba razmišljati. V meditaciji ni potrebno, da misli v umu vtisnejo sledi, prav tako kot sokolov let ne pušča sledi na nebu.

Kako nam čuječnost pomaga pri meditaciji?

Čuječnost je protistrup za tisto, kar nas zmoti. Kako ta protistrup deluje bomo izvedeli v knjigi  Meditacija.

Kaj naredimo, ko opazimo, da smo se odvrnili od predmeta koncentracije? Kaj storiti, ko se zalotimo, da razmišljamo?

Preprosto nehajmo razmišljati spustimo razmišljanje, se sprostimo in se vrnimo k izbranemu predmetu.

Opustiti, se sprostiti in vrniti k dejavnosti se zdi zelo preprosto. A vedno znova naletimo na ustaljeno navado slediti svojim mislim. Torej, vsakokrat, ko to opazimo, moramo znova: opustiti, se sprostiti in vrniti k dejavnosti. Tako kot za vsako umsko veščino tudi za to velja, da je treba vaditi.

Kako vključimo meditacijo v vsakdanje življenje?

V knjigi bomo dobili osem nasvetov za utrditev vsakodnevnih meditacijskih dejavnosti.

Vsakokrat, ko si vzamemo čas za meditacijo, kultiviramo mirnost, tišino in zavedanje. Združeni ti trije vidiki naše dejavnosti v nas uravnotežijo sprostitev in pozornost. To je tisto ravnotežje, s katerim spoznavamo svoj um.

Kako ustvarimo pogoje za globoko izkušnjo meditacije: mirnost, tišino in zavedanje?

Mirnost v notranjosti kultiviramo z osredotočanjem pozornosti na telo ali dihanje, kar pomaga vzpostaviti notranjo mirnost. Pri svoji dejavnosti moramo najti ravnotežje med pozornostjo, budnostjo in prostornostjo.

Kaj je zavest?

Osvetlitev in spoznanje.

Iz pogovora avtorja knjige in zen učitelja Thich Nhat Hanha v času, ko je prebival v samostanu na Tajskem:

»Kako da jeza ne preplavi vaše zbranosti in potrpežljivosti?«
Za trenutek je počakal. Potem je pokazal na blaten zelen ribnik.
»Tamle, vidiš?«
Pokazal je na en sam, čisto bel lotosov cvet.
»Brez blata ni lotosa.«

Kako med meditacijo ravnati z močnimi občutki in »izkušnjami«?

Na svoji meditacijski poti smo deležni treh posebnih izkustev: blaženosti, jasnosti in stanja brez misli. Medicinske raziskave v zadnjem desetletju kažejo na to, da čuječnost in meditacija pozitivno prispevata k ravnanju z bolečinami, tudi pri tistih, ki trpijo zaradi kroničnih bolečin.

»Kaj, če med meditacijo v telesu čutim bolečino?« Kako ne postati ubežnik iz svojega življenja?

Ko je avtor knjige nekoč delal kot nadzornik človekovih pravic, si je vzel mesec dni odmora, da se je učil in vadil pri svojem učitelju v Tibetu. Ko je prišel, mu je učitelj rekel, da je v stresu. Povedal mu je o svojem delu, da poroča o človekovih pravicah, nasilju, in o tem, kako jezen je na povzročitelje hudodelstev, ki jih je raziskoval.

Med drugim tednom ga je učitelj videl, da v svoji meditaciji postaja preveč zadovoljen in miren, ter pomislil, da morda postaja navezan na to, da je miren. Neko jutro, ko je poleg njega tiho meditiral, je kar nenadoma butnil imena političnih voditeljev, do katerih je imel močan odpor.

V trenutku se je odzval z občutkom neke vrste močnega besa, ki se je dvigal iz njegovih prsi.

Videl je, kaj se v njem dogaja, in rekel:

»Glej svoje odzive, ne hrani jih. In potem se vrni na svoj predmet koncentracije.«

Več v knjigi Meditacija na povezavi: https://www.gnostica.si/zbirke/meditacija

Zbirka PREPROSTO je namenjena hitremu, učinkovitemu in praktičnemu učenju.

Delo na sebi je najtežje začeti, zato nas te knjige spodbujajo k premiku v izkušnjo,
ki nas bo naprej usmerila v bolj poglobljeno raziskovanje tistega, kar doživljamo v svoji notranjosti.

V zbirki sta poleg knjige Meditacija izšli tudi knjigi:

Odkrivanje preteklih življenj: https://www.gnostica.si/zbirke/odkrivanje-preteklih-zivljenj

Tao: https://www.gnostica.si/zbirke/tao

Pripravila: Mirela Smajić, PRavljična Agencija – Srčna komunikacija in odnosi z javnostmi

NADALJUJTE Z BRANJEM
Kliknite za komentar

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Življenjski Stil

Skopuhi in večni dolžniki – ljudje, ki prinašajo slabo voljo

Objavljeno

V redu

Avtor

Med osebe, ki so v družbi zelo nepriljubljene, spadajo pretirano stiskaški posamezniki in pa tisti, ki si nenehno sposojajo denar, a ga vrnejo le redko ali celo nikoli.  

Kdo so skopuhi ali tako imenovani stiskači?

Ne, ne gre za ljudi, ki morajo zaradi šibkejše finančne situacije pošteno premisliti, kako bodo obrnili evro, da bodo prišli skozi mesec. Ali pa za varčne posameznike, ki se držijo zasnovanega finančnega plana za realizacijo zastavljenih ciljev. Tudi slednji se bodo denimo marsičemu odrekli, da bi jim uspelo kar so si zadali.

Skopuhi so navadno stiskaški ne glede na svoj finančni položaj. To so tisti, ki se po druženju vedno izognejo plačilu računa za pijačo, a so tam prvi, če vedo, da bodo lahko pili in jedli brezplačno oz. na račun nekoga drugega. Pravi stiskači namreč obožujejo brezplačne ponudbe, četudi bi si sami lahko privoščili veliko več. Čeprav bodo na obiskih z veseljem pospravili vse, kar jim boste ponudili, pa se sami kot gostitelji nikoli ne izkažejo. Nemalokrat se zgodi, da gostje obsedijo ob prazni mizi ali kozarcu vode.

‘Hej, mi lahko posodiš? Jutri ti bom vrnil, obljubim!’

Če boste posodili denar prijatelju, boste izgubili oboje. (foto: Shutterstock)

Denar in prijateljstvo ne gresta z roko v roki, zlasti če imamo opravka z osebami, ki zgolj jemljejo, ko pa je potrebno vrniti, jih moramo opominjati in malodane moledovati. Takšne osebe v prijateljske odnose vnesejo nemalo nemira. Večnih dolžnikov se zato družba izogiba, saj skorajda ne mine srečanje, da si ne bi želeli izposoditi denarja. V kolikor bi se izposojanja lotili odgovorno in poskrbeli za vračilo posojila, se jih seveda ne bi prijela grenka etiketa, tako pa gre za osebe, s katerimi okolica ne želi imeti nobenega opravka.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

KOLUMNA: Mislim, da ima moj mož virtualno ljubico

Objavljeno

V redu

Avtor

Enostavno več ne vem kaj naj si mislim. Ves čas ima računalnik pri sebi, ok, delo od doma, Zoom, Skype in ne vem kaj še ampak saj ne more biti to do polnoči?

Umakne se v garderobno sobo, ker joj iz službe spet in rabi mir in potem nekaj mrmra, se hihita, napol cvili, a takoj zatem ima tisti glas, tisti nižji napol radijski, ki ga dobi tudi kadar se po dvajsetih letih zakona spet malo zmoti in mi piha na dušo. No, odkar s tem žametnim zvokom piha v garderobi, moja duša nima nič od tega.

In potem uho prislonim na vrata ampak nič ne slišim, razberem,  verjetno da še slušalke gor, ker slišati ni nič. Eno mlado »zoom pohotnico« bi pa že ujela no. In me žre in razmišljam in ga sprašujem, a bo to zdaj kar tako, da boš moral biti ves čas dosegljiv in priklopljen? Pa nekaj mrmra, da kako mi ni jasno, da so ljudje brez služb in tako naprej. Ja, seveda, vse razumem, ampak to, da tudi skoraj ob polnoči v spodnjih gatah laufa v garderobo z laptopom pod pazduho pa ne pije vode. Sem zavpila za njim, če ni malo neprimerno oblečen za v službo? Tresk, vrata so se glasno zaprla in to je to. Sem šla za njim in nežno, nežno pokljukala, zaklenjeno??? Do zdaj nisem vedela, da obstaja ključ od vrat garderobne sobe?

Ne vem kaj naj? Če ga sprašujem, se samo še bolj odmika. Če hodim za njim, se zaklepa. Najraje bi se s sodelavko zmenila in počela isto pa da vidim kako bo, ko bom z računalnikom zgoraj brez laufala v kopalnico. Kaj naj?

Razočarana gospodinja

Foto: Shutterstock

Ste se v izpovedi Razočarane gospodinje našle tudi ve, drage dame? Imate morda koristen nasvet? Spodbudno besedo? Karkoli, da se bo počutila bolje? Zapišite svoje razmišljanje v komentar na naši Facebook strani!

Odgovarja Urša Mravlje
Aromatica Slovenija

Diplomirana aromaterapevtka, strokovnjakinja holistične aromaterapije in izkušena ženska

Ste me pa nasmejali, kljub temu, da vam sigurno ni smešno, ampak ste tako dobro opisali situacijo za katero sem prepričana, da ni osamljena in da je še in še takih oziroma podobnih scen. Posebne situacije privedejo do posebnih, tudi nepredvidljivih dogodkov. On se res nenavadno vede, vi pa ste tudi zagotovo bolj obremenjeni in pozorni kot bi bili, če bi normalno funkcionirali, hodili v službo, se posvečali drugim stvarem. Mislim, da je edina možnost pogovor. Skrivalnice in provokacije ne bodo pripeljale nikamor, kvečjemu še slabše je lahko.  Posedite ga za mizo, zaklenite, če bo treba, vzemite računalnik, če je pomanjkljivo oblečen nič hudega in z besedo na dan. Kar trdo ga primite.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

Okrepite orhideje s česnovo vodo

Objavljeno

V redu

Avtor

Ste vedeli, da je česen odličen zdravilec za sobne rastline?

Česnova voda odlično vpliva na zdravje rastlin. Priljubljena je zlasti pri oskrbi lončnic, ponaša se namreč s številnimi koristnimi učinki. In kaj natanko se bo zgodilo, če boste sobne rastline zalili s česnovo vodo?

–          rastlino boste zaščitili pred boleznimi in škodljivci

–          okrepili boste koreninski sistem

–          spodbudili boste rast in cvetenje

–          pripomogli boste k splošni okrepitvi rastline

–          preprečili boste razvoj morebitnih okužb in glivičnih infekcij

Česnova voda prija orhidejam. (foto: pexels.com)

Česnova voda je priljubljena tudi za namakanje orhidej. Namesto, da bi priljubljeno lončnico namočili zgolj v postani vodi, slednji dodajte česnovo vodo. A previdno, v kolikor opazite, da orhideja nima zdravih korenin, je nikar ne namakajte v pripravku, saj lahko koncentracija česnovega soka povzroči dodatne poškodbe.

Orhideje lahko v česnovi vodi namakate dvakrat na mesec. Rezultat bo opazen že po prvem namakanju. Kot boste videli, bodo listi postali bolj sijoči, pojavile se bodo nove korenine, dva tedna kasneje pa vas lahko razveselijo že novi poganjki.

Foto: pixabay.com

NADALJUJTE Z BRANJEM

POPULARNO