Kontaktirajte nas

Življenjski Stil

Kaj je meditacija?

Objavljeno

V redu

»Meditacija ni enkratna, ustaljena izkušnja. Je bolj dinamičen in stalen proces, širjenje našega zavedanja. Z meditacijo pridemo do spoznanja nedeljivosti svoje resničnosti od čutnih dražljajev do svojih misli in občutkov.« Z meditacijo spoznavamo razsežnosti in zmožnosti svojega uma.

Zakaj meditirati?

Z meditacijo lahko odkrivamo resnično radost in zadovoljstvo, ki izhajata iz naše notranjosti. Z meditacijo gremo v smer odkrivanja resničnega zadovoljstva.

»Zagotovo lahko zunanje okoliščine lahko nekomu pomagajo k srečnosti in blagostanju,  vendar sta konec koncev srečnost in trpljenje odvisna od uma in tega, kako ta zaznava.« Dalajlama

Kako kultiviramo um?

Pri meditaciji se osredotočamo na svoj notranji svet. Um moramo izuriti v osredotočenosti in vztrajanju, da doživimo izkušnjo, notranje razumevanje in vpogled v skrivnost in pravo resničnost.

Katera orodja pomagajo pri meditaciji?

Pri kultiviranju uma se naša meditacijska vadba začne z razvijanjem različnih mentalnih orodij. Nekatera izmed teh so osredotočenost na eno točko, čuječnost, prostornost in nemoteno zavedanje.

Ko razvijemo ta mentalna orodja, jih uporabimo, da pogledamo ne le tisto, kar um zaznava – kar vidimo, slišimo, okušamo, vonjamo, otipamo in mislimo –, ampak pogledamo tudi um sam. Se pravi, da se z meditacijo lahko zelo zavedamo zavedanja. Ni potrebno, da našo pozornost neprestano odvračajo razna vznemirjenja in jo odpeljejo v neskončna razmišljanja in se misel vrti okoli preteklosti, ki ne obstaja, in prihodnosti, ki je še ni. Raje z meditacijo dovolimo svoji zavesti, da polno manifestira svojo jasnost in razsežne kakovosti.

Meditacijske vaje je najbolje uvajati postopoma, dan za dnem, vztrajno in z zdravo količino humorja in radosti. Avtor nas v tej knjigi vabi, da se za meditacijske dejavnosti zadržimo pri vsakem poglavju teden ali dva ali več. Ponavljanje je eden od ključev vadbe. Ni treba hiteti.

Raje se dobro navadimo uporabiti različna mentalna orodja, kot so čuječnost, koncentracija, sprejemanje, prostornost in poizvedovanje, da izurimo svoj um in poglobimo meditacijsko dejavnost. Ta orodja nam bodo pomagala brusiti čustvene vzgibe, kultivirati mentalno ravnotežje in zaznavati resničnost tako, kot je.

Kje začeti? »Kaj potrebujem, da začnem meditirati?«

  • Pri meditaciji ne gre za to, da bi imeli posebne vrste občutke.
  • Meditacija ni vedno pomirjujoča, ekstatična ali sproščujoča.
  • Pri meditaciji ne gre za to, da bi ustavili misli.
  • Meditacija se ne izvaja le na meditacijski blazini, ampak se lahko dogaja kjerkoli, kdajkoli.
  • Meditacija ni umik od sveta, ampak intenzivno poglabljanje vanj.
  • Meditacija ni enkratna, stalna izkušnja, h kateri se skušamo vračati, ampak je vedno spreminjajoč se proces.
  • Pri meditaciji ne gre za to, da bi bili duhovni, ampak da vidimo resničnost tako, kot je.

Pred meditacijo jasno določimo namen in si odgovorimo na vprašanja:

Zakaj želimo meditirati? Kaj je tisto, kar želimo od meditacije? Kako lahko naše meditiranje koristi drugim?

Naša meditacija odmeva izven nas, tudi kadar se tega ne zavedamo. Z njo širimo področje koristi od sebe k drugim.

Katera sta najpomembnejša vidika meditacije?

V meditaciji kultiviramo mirnost telesa, ker se pri premikanju telesa pojavi težnja po vzbujanju misli in razmišljanju, kar lahko zmoti um. Ko se učimo meditirati, ne skušamo ustaviti misli, temveč skušamo zmanjšati odvračanje pozornosti.

Kako povežemo telo z umom s pomočjo skeniranja telesa?

Skeniranje telesa zbere našo pozornost, ki je tako pogosto razpršena navzven, ko lovi, kar vidi, sliši in misli, in to preusmerja. Osredotočimo se, svoj um prenesemo v telo in ga skeniramo, da občutimo fizične, čutne zaznave, ki se dogajajo prav tam, prav zdaj. To telo sprošča in umu sprosti stres.

Kako poteka skeniranje telesa, ki poveže naš um s telesom v celoto, bomo odkrili v knjigi Meditacija.

V vsakem meditacijskem položaju, sede, stoje, med hojo ali leže, je pomembno, da ohranjamo čuječnost. Čuječnost omogoča zravnana, a ne toga hrbtenica.

V knjigi bomo izvedeli osnovna pravila za meditiranje sede, s prekrižanimi nogami in leže na hrbtu. Izvedeli bomo tudi o praksi meditiranja med hojo ter kako s pomočjo meditacije utonemo v globok in okrepčilen spanec.

Kakšne so koristi koncentracije na dihanje oz. na ponavljajoč se vzorec vdihov in izdihov in kratkih premorov med njimi?

• Prvič, osredotočanje na dihanje ima na telo in um pomirjujoč učinek in omogoča koncentracijo na posamezno točko.

• Drugič, dihanje se odvija refleksno, ne glede na to, ali se tega zavedamo ali ne. Na tak način je zelo zanesljivo, saj nam je vedno na razpolago.

• Tretjič, koncentriranje na dihanje na splošno ne vzbuja močnih čustev, ki bi nas ponesla v moteče razmišljanje.

Kaj naj naredim z vsemi temi mislimi?

»Če nikoli nimaš misli, si verjetno mrlič!« Vendar čeprav v meditaciji morda nimamo manj misli, se naš odnos do njih spreminja. Ugotovimo, da nam o vsaki misli ni treba razmišljati. V meditaciji ni potrebno, da misli v umu vtisnejo sledi, prav tako kot sokolov let ne pušča sledi na nebu.

Kako nam čuječnost pomaga pri meditaciji?

Čuječnost je protistrup za tisto, kar nas zmoti. Kako ta protistrup deluje bomo izvedeli v knjigi  Meditacija.

Kaj naredimo, ko opazimo, da smo se odvrnili od predmeta koncentracije? Kaj storiti, ko se zalotimo, da razmišljamo?

Preprosto nehajmo razmišljati spustimo razmišljanje, se sprostimo in se vrnimo k izbranemu predmetu.

Opustiti, se sprostiti in vrniti k dejavnosti se zdi zelo preprosto. A vedno znova naletimo na ustaljeno navado slediti svojim mislim. Torej, vsakokrat, ko to opazimo, moramo znova: opustiti, se sprostiti in vrniti k dejavnosti. Tako kot za vsako umsko veščino tudi za to velja, da je treba vaditi.

Kako vključimo meditacijo v vsakdanje življenje?

V knjigi bomo dobili osem nasvetov za utrditev vsakodnevnih meditacijskih dejavnosti.

Vsakokrat, ko si vzamemo čas za meditacijo, kultiviramo mirnost, tišino in zavedanje. Združeni ti trije vidiki naše dejavnosti v nas uravnotežijo sprostitev in pozornost. To je tisto ravnotežje, s katerim spoznavamo svoj um.

Kako ustvarimo pogoje za globoko izkušnjo meditacije: mirnost, tišino in zavedanje?

Mirnost v notranjosti kultiviramo z osredotočanjem pozornosti na telo ali dihanje, kar pomaga vzpostaviti notranjo mirnost. Pri svoji dejavnosti moramo najti ravnotežje med pozornostjo, budnostjo in prostornostjo.

Kaj je zavest?

Osvetlitev in spoznanje.

Iz pogovora avtorja knjige in zen učitelja Thich Nhat Hanha v času, ko je prebival v samostanu na Tajskem:

»Kako da jeza ne preplavi vaše zbranosti in potrpežljivosti?«
Za trenutek je počakal. Potem je pokazal na blaten zelen ribnik.
»Tamle, vidiš?«
Pokazal je na en sam, čisto bel lotosov cvet.
»Brez blata ni lotosa.«

Kako med meditacijo ravnati z močnimi občutki in »izkušnjami«?

Na svoji meditacijski poti smo deležni treh posebnih izkustev: blaženosti, jasnosti in stanja brez misli. Medicinske raziskave v zadnjem desetletju kažejo na to, da čuječnost in meditacija pozitivno prispevata k ravnanju z bolečinami, tudi pri tistih, ki trpijo zaradi kroničnih bolečin.

»Kaj, če med meditacijo v telesu čutim bolečino?« Kako ne postati ubežnik iz svojega življenja?

Ko je avtor knjige nekoč delal kot nadzornik človekovih pravic, si je vzel mesec dni odmora, da se je učil in vadil pri svojem učitelju v Tibetu. Ko je prišel, mu je učitelj rekel, da je v stresu. Povedal mu je o svojem delu, da poroča o človekovih pravicah, nasilju, in o tem, kako jezen je na povzročitelje hudodelstev, ki jih je raziskoval.

Med drugim tednom ga je učitelj videl, da v svoji meditaciji postaja preveč zadovoljen in miren, ter pomislil, da morda postaja navezan na to, da je miren. Neko jutro, ko je poleg njega tiho meditiral, je kar nenadoma butnil imena političnih voditeljev, do katerih je imel močan odpor.

V trenutku se je odzval z občutkom neke vrste močnega besa, ki se je dvigal iz njegovih prsi.

Videl je, kaj se v njem dogaja, in rekel:

»Glej svoje odzive, ne hrani jih. In potem se vrni na svoj predmet koncentracije.«

Več v knjigi Meditacija na povezavi: https://www.gnostica.si/zbirke/meditacija

Zbirka PREPROSTO je namenjena hitremu, učinkovitemu in praktičnemu učenju.

Delo na sebi je najtežje začeti, zato nas te knjige spodbujajo k premiku v izkušnjo,
ki nas bo naprej usmerila v bolj poglobljeno raziskovanje tistega, kar doživljamo v svoji notranjosti.

V zbirki sta poleg knjige Meditacija izšli tudi knjigi:

Odkrivanje preteklih življenj: https://www.gnostica.si/zbirke/odkrivanje-preteklih-zivljenj

Tao: https://www.gnostica.si/zbirke/tao

Pripravila: Mirela Smajić, PRavljična Agencija – Srčna komunikacija in odnosi z javnostmi

Življenjski Stil

Vesela novica: Na tisoče Slovencev bo prejelo 500 evrov!

Objavljeno

V redu

Avtor

Preverite, najbrž ste med njimi tudi vi.

Če spadate med tiste srečneže, ki so ali pa še bodo med 1. januarjem 2020 in 15. 6. 2022, postali starši, se boste razveselili enkratnega solidarnostnega dodatka za novorojence v višini 500 evrov.

Enkratni solidarnostni dodatek za novorojence v višini 500 evrov prejme starš oziroma posvojitelj za otroka, ki ima stalno prebivališče v Sloveniji in je rojen od 1. januarja 2020 do 15. 6. 2022. Izplačila centri za socialno delo izvajajo po uradni dolžnosti v treh mesecih po rojstvu, kar pomeni, da posebne vloge ni potrebno vlagati.

Enkratni solidarnostni dodatek za novorojence se ne šteje v dohodek pri uveljavljanju pravic po predpisih, ki urejajo pravice iz javnih sredstev, razen pri izredni denarni socialni pomoči.

Zakon o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (PKP7), ki je začel veljati 31. 12. 2020, prinaša nabor enkratnih solidarnostih dodatkov, ki sodijo v pristojnost ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (MDDSZ). Med njimi tudi enkratni solidarnostni dodatek za novorojence, obvešča Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

To se nabira na naših brisačah, če jih ne menjamo redno

Objavljeno

V redu

Avtor

Razumljivo je, da domnevate, da je vaša brisača čista, ker jo po tuširanju uporabite in posušite. Saj ste jo uporabili sveže umiti. Toda dermatologi se s tem ne bi strinjali.

Brisače uporabljamo večkrat na dan in gotovo ste se spraševali, kako pogosto jih morate zamenjati, pa tudi, ali je higienično, če jih uporabljate iz dneva v dan. Razumljivo je domnevati, da je brisača čista, ker jo po tuširanju uporabite.

Toda naša koža nikoli ni popolnoma brez mikroorganizmov in tako lahko končajo na brisačah. Mikrobiologi in dermatologi so odkrili, kako pogosto moramo menjati brisače.

Vsakdo ima na površini kože bakterije, viruse in glive, kar se morda sliši nekoliko zaskrbljujoče, vendar je povsem normalno. Pravzaprav ti mikroorganizmi tvorijo mikrobiom vaše kože, ki vas ščiti pred patogeni, zato se morate dejansko počutiti varne, ker jih imate.

Vsakič, ko se posušite z brisačo, prenesete te mikrobe v material skupaj z vlago in odmrlimi kožnimi celicami. Vaše kožne celice in vlaga so v bistvu hrana za mikrobe in jim omogočajo razmnoževanje. Medtem, ko vaša koža proizvaja kisline, ki preprečujejo rast mikrobov več, kot jih potrebujete, vaše brisače nimajo te sreče. Torej, če vaše brisače ostanejo vlažne in vsebujejo kožne celice, se lahko ti mikrobi naselijo.

Redno menjajte brisače. (foto: Shutterstock)

Obsežnih raziskav, ki bi natančno odgovorile na vprašanje kako pogosto moramo menjati brisače ni, vendar strokovnjaki priporočajo menjavo brisač približno enkrat na teden, da bi se izognili kopičenju in razmnoževanju mikroorganizmov. Če uporabljate brisačo, ki začne smrditi, je vonj verjetno posledica razmnoževanja organizmov in jo takoj zamenjajte. Prav tako je pred ponovno uporabo najbolje, da se brisača popolnoma posuši, sicer bo vlaga omogočila rast mikroorganizmov. Skratka, verjetno ne boste čutili večjih škodljivih učinkov ponovne uporabe brisače po nekaj dneh, je pa pametno, da jo dovolj pogosto zamenjate.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

KOLUMNA: Sem deklica za vse, na koncu tudi koš za smeti!

Objavljeno

V redu

Avtor

Naveličana in razočarana sem. Vsi bi radi nekaj od mene, to tudi dobijo. Vsi se s težavami obračajo name, iščejo nasvet, pomoč, tudi, če gre zgolj za uslugo pri kakšni praktični stvari in vedno se odzovem. Včasih se počutim, da sem deklica za vse in na koncu tudi koš za smeti.
Poslušam, pomagam, naredim, kar le lahko. Vedno sem pri roki in se odzovem, skočim in pomagam, brišem solze, urejam papirje, predlagam diete, kupujem kozmetiko in vračam nasmeh. Vendar vse bolj ugotavljam, da ob vsem tem, mene ni.
Nihče od teh ljudi, ki jim stojim ob strani, nobena od teh prijateljic, znank, me nikoli ne vpraša kako sem? Ne pokliče razen kadar je drama ali panika. Ne pokliče, da bi vprašala kako si? Ne pokliče, da bi rekla, ej a kaj potrebuješ, greva na en čvek.
Izkoristi, odvrzi do naslednje panike, ko te bom spet potrebovala, samo to je. Vse bolj to premlevam zadnje čase, počutim se slabo, dobesedno zavrženo in sploh ne vem kaj naj storim? Vem pa, da bom verjetno spet skočila na prvi klic.

Razočarana gospodinja

Ste se v izpovedi Razočarane gospodinje našle tudi ve, drage dame? Imate morda koristen nasvet? Spodbudno besedo? Karkoli, da se bo počutila bolje? Zapišite svoje razmišljanje v komentar na naši Facebook strani!

Odgovarja Urša Mravlje
Aromatica Slovenija


Diplomirana aromaterapevtka, strokovnjakinja za odnose z javnostmi, glasbena producentka, radijska in TV voditeljica ter izkušena ženska z zdravim smislom za humor

Glede na to, da ste to zapisali, vam dobro gre. Gre v pravo smer, saj ste spregledali. Ne dovolite več. V bistvu vas to, kljub temu, da iskreno radi pomagate, na koncu obremenjuje. Verjamem, da ne preračunavate v smislu, aha, 2 x sem ji pomagala, naj še ona 2 x meni, a vidite, da v resnici ne obstajate razen, ko vas potrebujejo in izkoristijo. To pa ni dobro, ker vas več kot očitno to boli. Ne dovolite si več. Vsakič se najprej vprašajte, moram ali želim? Odzovite se le na želim. Počasi bo šlo v pravo smer in počasi se bo tudi skristaliziralo s kom boste ostali v prijateljski navezi, kdo si bo pa našel drugo žrtev.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

 

 

Zadnje novice

Kategorije

OGLASI

POPULARNO

sidereals