Kontaktirajte nas

Življenjski Stil

Kolumna: Smrt svojcev zaradi covida, družbi je pa smešno

Objavljeno

V redu

Kakšen je človek, ki se posmehuje žalosti nekoga drugega? Povejte mi, kakšen je človek, ki ga zabava smrt? Od razočaranja nad družbo mi bo počilo srce.

V letu, ko svet bije bitko z novim koronavirusom, smo se v širši družini poslovili od štirih članov. Covid -19 je bil zanje usoden. Zadnja je po 14-ih dneh kome preminula teta, stric se še bori v  bolnišnici. Ko sem o tetinem stanju potožila prijateljici, ki dela v zdravstvu, se je pričela smejati, tretja prav tako, rekoč, da ne more verjeti. Dodala je še, da je bilo zagotovo krivo kaj drugega in da pri njih doma živijo, kot da koronavirus ne obstaja. Večje zabave vsak konec tedna, redno druženje, ki jim ga nihče ne bo preprečil, saj je vse skupaj zgolj del načrta za zlom svetovnega gospodarstva.

Ob njenem razigranem glasu in brezbrižnosti do naših pokojnih članov, sem ostala brez besed. Počutila sem se, kot bi izgubila tla pod nogami, sveta in ljudi okrog sebe preprosto ne poznam več. Ne le omenjeni ‘prijateljici’, večina znancev ne spoštuje ukrepov, odkrito se posmehujejo posameznikom, ki morajo zaradi težkega zdravstvenega stanja še posebej paziti nase, pogosto jih namenoma izpostavljajo okužbi, saj ne verjamejo v resnost virusa.

Ljubljeni odhajajo zaradi novega virusa. (foto: Shutterstock)

Najbolj boleče je to, ker ne gre zgolj za neutemeljen strah. Izgubili smo ljubljene, ki jih ne bo nikoli več nazaj. Izgubili smo jih, ker ljudje še vedno kršijo ukrepe, širijo virus in se požvižgajo na tiste, ki bolezni ne bodo premagali v blagi obliki. Vedno znova osupnem, ko se ob novicah o smrti na družbenem omrežju spletni prijatelji odzivajo s smeški. Kaj se dogaja z družbo? Kam je odplaknilo empatijo? Ljudem ni več neprijetno pokazati zlobo, še več, nanjo so ponosni.

Mi lahko verjamete, kako boleč je pogled na urine kazalce? Življenja ugašajo, kazalci pa nadaljujejo svojo pot, kot bi se nič ne zgodilo …  

Foto: Shutterstock

Življenjski Stil

Preproste tehnike sproščanja: Izberite pravo zase

Objavljeno

V redu

Avtor

Naj postane tudi sproščanje del vašega vsakdana. Ugotovili boste, da se bo vaše življenje hitro obrnilo na bolje. Preberite, katere so enostavne tehnike sporščanja in zakaj je dobro, da jih izvajate …

Preprostih tehnik sproščanja se vam ni potrebno učiti na tečaju. Je pa sproščanje zelo priporočljivo, saj umiri duha in vas napolni z energijo. Potrebujete le nekaj minut dnevno. Preberite si nekaj tehnik in izberite sebi primerno.

Že nekaj kratkih minut sproščanja vam lahko da energijo in umiri vaše misli. Če čez dan nimate časa ali miru, potem si vzemite nekaj minutk pred spanjem. Izberite tehniko, ki vam najbolj ustreza.

Avtogeni trening

Avtogeni trening je ena od najbolj razširjenih tehnik sproščanja. Temelji na predstavi, da vsak posamezni del telesa postaja težak in topel in to stanje se po večkratni ponovitvi tudi dejansko pojavi.

Pri izvajanju avtogenega treninga potrebujete miren in temen prostor, primerna je tudi postelja. Umirite se in počasi začnite. Najprej si predstavljajte, da vaša desna noga postaja vse težja. Če čez čas občutite težo, se osredotočite še na levo nogo, nato nadaljujte z rokami, trupom in glavo. Ko vam to uspe, se spet osredotočite na posamezne dele telesa, postajajo naj vse toplejši. Na tak način lahko pogrejete hladne noge, sprostite občutek zategnjenosti in odpravite težave z nespečnostjo.

Bolj izkušeni lahko s to enostavno tehniko umirijo svoj srčni utrip, živce, dihanje, ohladijo čelo.

Avtogeni trening sprošča mišice, vpliva na duševno umiritev in umiritev presnove. Če ga boste izvajali redno, vam lahko pomaga do celotne sproščenosti, z njim lahko odpravite glavobol ali težave z organi.

Meditacija odpravlja stres.

Meditacija

Sprostitev in čustveno stabilnost lahko najdete tudi v meditaciji. Pri teh tehniki je poudarek na vdih in izdih v območju nosu in trebuha. Pri izvajanju meditacije se osredotočite na določene telesne vaje tako intenzivno, da nazadnje pozabite na svet okrog sebe.

Da bi zmanjšali stres, se številni zatekajo k hatha jogi, ki izvira iz Indije. Ta ima poudarek na kombinaciji globokega dihanja in manter. Mantre so pozitivne, ponavljajoče in pomirjujoče se besede iz sanskrta.

Pri jogi se osredotočite nase, na svoje telo in svoj um. vadba vključuje telesne vaje, ki vam pomagajo k razširjeni zavesti, doseženo z meditacijo.

Z redno vadbo boste postali bolj gibčni, uspeli vam bodo gibi, ki jih dolgo niste zmogli narediti, izboljšale se vam bodo koordinacijske sposobnosti telesa.

Joga vam bo pomagala pri odpravljanju stresa, pri lajšanju bolečin in bolezni, postali boste bolj samozavestni. Izvajate jo lahko sami doma, je pa priporočljivo, da se osnov naučite pri mojstrih, na tečaju.

Kineziologija

Podobno kot kitajska akupunktura in akupresura tudi pri kineziologiji velja, da vsi organi in deli našega telesa razpolagajo z energijskimi potmi. Če stimuliramo določeno točko telesa, se energija, ki pri tem nastane, prek mišic prenese naprej nas organ. Kineziologija pomaga pri težavah z organi in mišicami. Pomaga tudi pri težavah, ki so povezane s stresom (krči, glavoboli, boleč želodec)

Preprosta vaja je masiranje ušesnih mečic s palcem in kazalcem. Ta vaja preganja utrujenost, poveča koncentracijo in deluje sproščujoče.

Kineziologijo lahko izvajate sami doma, strokovnjaki pa svetujejo, da se prej vaj naučite na ustreznih seminarjih in predavanjih.

Umirite se in si zbistrite misli.

Taj či in či gung

Metodi sproščanja izhajata iz Kirajske in sta idealni za premagovanje stresa. Vaje se izvajajo počasi, s tekočimi gibi. Cilj je spraviti v pogon energijske tokove telesa in jih obdržati.

Zaporedje 24 gibov pri taj čiju je neke vrste meditacija v gibanju. Pri tem je pomembno tudi globoko dihanje, sproščena drža telesa in trdna stoja. Če vaje izvajate pravilno, lahko zmanjšate zategnjenost, izboljšate držo telesa, gibčnost. Vaje pozitivno vplivajo tudi na živčne motnje in srčno-žilna obolenja.

Tudi metoda či gung temelji na sprejemanju energije v telo s pomočjo dihanja, ki se po energijskih poteh razporedi po vsem telesu. Vaje so prav tako počasne, prinašajo sprostitev, krepijo krvni obtok, pomirjajo, pomagajo pri nespečnosti in težavah s hrbtom.

Poznamo veliko metod sproščanja. Raziščite jih, izberite sebi primerno in jo vključite v vsakdanje življenje.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

Triki s sodo bikarbono, ki lajšajo pranje perila

Objavljeno

V redu

Avtor

Preberite praktične nasvete, kako uporabiti sodo bikarbono tudi pri pranju perila. Navdušili vas bodo.

Tokrat vam ponujamo nasvete, kako lahko sodo bikarbono uporabite pri pranju perila.

Za barvano in belo perilo

Dodajte žličko sode bikarbone med običajen prašek za perilo. Belim oblačilom bo povrnila belino, barvastim pa bo osvežila barve.

Nevtralizira kislino

Oblačila se lahko umažejo na različne načine. Na madeže dodajte nekaj sode bikarbone in par kapljic vode. Zdrgnite in pustite učinkovati nekaj minut. Nato operite v pralnem stroju.

Naravni mehčalec

Namesto običajnega mehčalca poskusite tokrat nekaj drugega. V prostorček pri pralnem stroju, kamor vlijete mehčalec, dajte namesto tega nekaj žličk sode bikarbone. Vaša oblačila bodo prav tako mehka. Na naraven način!

Soda bikarbona odstrani madeže. (foto: Shutterstock)

Oblačila, ki imajo neprijetni vonj

Včasih se zgodi, da imajo oblačila brez pravega razloga neprijeten vonj, vonj po zatohlem, po plesni. Včasih oblačilo neprijetno diši tudi, če je dlje časa spravljeno. Vonja se boste rešili popolnoma enostavno.  V pralni stroj dodajte zraven perila nekaj žličk sode bikarbone.

Foto: Shutterstock

NADALJUJTE Z BRANJEM

Življenjski Stil

KOLUMNA: Vonj po gnojnici in tenstani čebuli, to je prestolnica!

Objavljeno

V redu

Avtor

Odprem okno in me skoraj kap, seveda vremenska napoved, vse je sivo, dež bo in gnojijo, halo, sredi Ljubljane smrdi bolj kot na njivi bogu za hrbtom. Zaprem okno in se lotim dela, ko useka, useka od spodaj po tenstani čebuli, s strani po zelju, s hodnika pa po psih in švicu.

Je res to nova realnost življenja v večstanovanjski hiši ali pa bloku, ker je baje povsod podobno.

No, gnojnica na njivi mi večkrat onemogoči zračenje in tako noro »uživam« v vonju trave, ampak ne tiste sveže, ta je bila že pognojena, sušena in še kaj.

Okna ne morem odpreti, ker gnoj ubije vse, če je zaprto to stori čebula, najbolje, da grem za nosom po hodniku in najdem travo, bo manj bolelo.

Razočarana gospodinja

Aromaterapija prežene neprijetne vonjave. (foto: Shutterstock)

Ste se v izpovedi Razočarane gospodinje našle tudi ve, drage dame? Imate morda koristen nasvet? Spodbudno besedo? Karkoli, da se bo počutila bolje? Zapišite svoje razmišljanje v komentar na naši Facebook strani!

Odgovarja Urša Mravlje
Aromatica Slovenija

Diplomirana aromaterapevtka, strokovnjakinja holistične aromaterapije in izkušena ženska

Stanovanjske hiše, bloki, naselja, avtobusi, trgovine. Neprijetne vonjave povsod. Tudi maska ne pomaga, niti malo. Včasih se mi zdi, da je tovrstno onesnaževanje vse hujše. S tem, da vonj močno vpliva na človeka in njegovo počutje. To gnojenje je sploh nekaj posebnega, saj zadnja leta ugotavljam, da tudi gnoj več ne smrdi po gnoju. Eterično olje limone dobro uničuje neprijetne vonjave pa še v malo boljšo voljo vas bo spravilo. Omislite si  izparilnik ali difuzor in si pomagajte na naraven način.

Foto: Shutterstock   

NADALJUJTE Z BRANJEM

HIT TEDNA PO IZBORU NAŠIH BRALCEV

HIT TEDNA po izboru naših bralcev je Stella s svojo skladbo Ta neki neki.

 

Zadnje novice

Kategorije

OGLASI

POPULARNO