Kako meditirati?

Meditacija stremi k zunanji in notranji umiritvi, s katerima lahko povsem utišamo svoje misli, pri tem pa se ločimo od zunanjega dogajanja do te mere, da ga ne zaznavamo. Lahko se dogaja karkoli, pa nas to ne zmoti. Meditacije se lahko nauči vsakdo, zagotovo pa je dobro, da ima pri njej pomoč, dokler je ne obvlada.

  1. Za meditacijo si izberite oblačila, ki vas ne utesnjujejo in jih med izvajanjem meditacije ne boste čutili na svojem telesu kot oviro ali obtežitev. Vedno se sezujte in meditirajte bosi.
  2. Mojstri meditacije lahko meditirajo povsod, začetnikom pa se priporoča, da si za to izberejo miren kraj, kjer se bodo počutili udobno in sproščeno. Lahko se odločijo za meditacijo v naravi ali v zaprtem prostoru, pri čemer pa je potrebno poskrbeti, da ni preveč motenj (na primer vključena televizija). Tako kot naravni zvoki zunaj so tudi v zaprtem prostoru priporočljivi mirni ambientalni zvoki, ki ne motijo, temveč pravzaprav pomagajo pri osredotočanju in sproščanju misli. Poskrbite torej za primerno zvočno kuliso.
Foto: pexels.com

Meditiranje v naravi

Marsikdo bi se strinjal, da ima meditiranje v naravi prav posebne dobrobiti.

  1. Najbolje je, da se odločite za meditacijo takrat, ko imate dovolj časa, prav tako pa je na začetku dobro, da meditirate ob približno isti uri. Tako se vaš um in telo privadita na vzorec in meditacijo po nekaj seansah že »pričakujeta«.
  2. Na začetku bo zadostovalo, da meditirate pet minut na dan, ko vam bo šlo že bolje, pa se lahko meditaciji posvetite tudi večkrat in za daljši čas. Meditacija je namreč na začetku težka tako za um in duha kot tudi za telo. Pet minut sedenja v istem položaju je lahko naporno, zato se priporoča, da pred meditiranjem naredite nekaj razteznih vaj, s katerimi boste sprostili sklepe in poskrbeli za gibljivost. Pet minut si odmerite tako, da nastavite uro s tihim alarmom, sicer pa naj bo ura daleč od oči – da ne boste ves čas preverjali kazalcev, namesto da bi se sprostili.
  3. Izberite si primeren položaj. Če ste začetnik, se nikar ne silite v položaj lotosa, saj vam bo ta neudoben. Meditirate lahko tudi tako, da povsem normalno sedite na stolu. Glavno je, da se lahko popolnoma sprostite, imate ravnotežje in poskrbite za raven hrbet, saj boste imeli tako dobro porazdeljeno težo, pravilno obremenjeno hrbtenico, predvsem pa boste lahko pravilno dihali.
  4. Najbolj pomembno je pri meditaciji prav dihanje, na katerega se velja osredotočiti in mu slediti. Na takšen način boste najlaže odgnali ples misli. Pomagajte si tudi s svojo mantro (ni nujno, da gre za klasični »om«), ki vam bo pomagala prodreti do višjih stopenj zavesti. Večina začetnikov meditira z zaprtimi očmi, saj se je tako najbolj enostavno ločiti od zunanjih vizualnih dražljajev. Če boste meditirali z odprtimi očmi, pa se osredotočite na eno samo podobo ali točko v bližini vas, ki naj vam povsem zapolni pogled.
Foto: pexels.com

Kako veste, da ste na pravi poti?

Če še niste občutili občutka nirvane, potem ga je vsekakor težko opisati in vedeti, ali ste na pravi poti do nje. Če vas meditiranje sprosti in občutite ob njem v sebi popolno mirnost, neke vrste blaženost, se počutite kot v nezemeljskem kokonu, do katerega ne more prodreti prav nič, potem gotovo meditirate prav. S prakso boste do teh občutkov prihajali hitreje, čutili jih boste vse bolj intenzivno, in vse laže se boste počutili kot točka svetlobe v vseobsežnem, toplem in prijetno mehkem vesolju. In ne le to – opazili boste tudi vse telesne, umske in duhovne prednosti, ki jih prinaša meditacija.

Ne verjamete v pozitivne učinke meditacije? Se že dlje časa želite pričeti ukvarjati z meditacijo, vendar vam nikakor ne uspe začeti? Imate z meditiranjem že bogate izkušnje, ki bi jih radi delili z drugimi bralci portala Nasveti.net? Zelo veseli bomo komentarjev in nasvetov, tako ali drugače povezanih z meditacijo.

Foto: Shutterstock

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com